הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה הודיעה רשמית: חובת חיסונים הוכרזה בכל בתי הספר במדינה
עד כה הסוגיה הוכרעה ע"י משרדי החינוך המקומיים, אולם מושל קליפורניה הודיע היום על חובת חיסונים לכלל המורים והעובדים, כמו גם תלמידים בני 12 ומעלה. ככל הנראה, לא תינתן האפשרות לעבור בדיקת קורונה שבועית במקום להתחסן

מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם, הכריז מוקדם יותר היום (שישי) על חובת חיסונים בבתי הספר הציבוריים ברחבי המדינה המוזהבת - הן עבור המורים והעובדים השונים והן עבור התלמידים הזכאים להתחסן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם, הבוקר במהלך ביקורו בבית ספר בסן פרנסיסקו (צילום: AP)

 

המושל ביקר במהלך יום שישי באחד מבתי הספר במחוז סן פרנסיסקו, שם כינס מסיבת עיתונאים שבה הוא הציג את המדיניות החדשה.

כזכור, שלשום (רביעי) דיווחנו כי בלשכת המושל בוחנים את המדיניות החדשה. בזמנו ניוסאם הסביר ש"אנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם הצוות שלהם כדי להבין את האתגרים והמשוכות הלוגיסטיות. יש נושאים שאנחנו עובדים עליהם שהם ייחודיים ומובחנים לפי אזורים. לכן, אנחנו נמצאים בתהליך של ניתוח השיקולים הגדולים ביותר, כפי שאמרנו שזה על השולחן, אבל אנחנו לא נכריז על כך היום".

 

 

בחודש שעבר - רגע לפני ששנת הלימודים החדשה נפתחה בקליפורניה - המדינה הכריזה שכלל המורים ועובדי בתי הספר הציבוריים יחויבו להתחסן, או לחילופין לעבור בדיקת קורונה שבועית, על מנת להמשיך במקום עבודתם.

במסגרת המדיניות החדשה שהוכרזה הבוקר, כל התלמידים הזכאים להתחסן יחויבו לעשות זאת כאשר רשויות הבריאות הפדרליות יעניקו אישור מלא לחיסון (לקבוצת הגיל הרלוונטית). 

המדיניות החדשה עשויה להיכנס לתוקף כבר בחודש ינואר הקרוב: "ברגע שה-FDA יעניק אישור מלא לקבוצות הגיל, המדיניות תיכנס לתוקף. זה יתחיל עם בני 12 ומעלה, או כיתות ז' עד י"ב, שיחויבו להתחסן בסמסטר הבא".

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

חשוב לזכור שישנם משרדי חינוך במדינה שבהם כבר הוכרזה חובת חיסונים לתלמידים בני 12, ביניהם משרד החינוך השני בגודלו בארה"ב - לוס אנג'לס (Los Angeles Unified School District, או LAUSD).

במסגרת מדיניות זו, על כלל התלמידים הזכאים להתחסן (בשלב זה בני 12 ומעלה) להוכיח שהם קיבלו לפחות זריקת חיסון אחת עד ה-21 בנובמבר, ואת זריקת החיסון האחרונה עד ה-19 בדצמבר.

כמו כן, כלל המורים ועובדים נדרשים להיות מחוסנים 'באופן מלא' (שבועיים או יותר ממועד קבלת זריקת החיסון האחרונה) על מנת להמשיך במקום עבודתם.

בשבוע שעבר נודע שגם משרד החינוך בעיר אוקלנד החליט ליישר קו עם מדיניות זו, ומוקדם יותר השבוע גם משרד החינוך השני בגודלו בקליפורניה - סן דייגו - הורה על חובת חיסונים לתלמידים.

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

למען הסר ספק, שאלת החיסונים בבתי הספר גוררת עימותים רבים ברחבי ארצות הברית.

כך למשל, אתמול (חמישי) מורים ועובדים נוספים בבתי הספר הציבוריים בניו יורק פנו לביהמ"ש העליון של ארה"ב בבקשה בבקשה לקבל צו מניעה זמני למדיניות של משרד החינוך המקומי, במסגרתה הם נדרשו לקבל חיסון לנגיף הקורונה על מנת להמשיך במקום עבודתם.

קבוצת המחנכים פנתה לבית המשפט העליון באמצעות עורך דין, וטענה שהצו המנהלי המחייב את עובדי משרד החינוך להתחסן מנוגד לחוקה האמריקאית, ועל כן יש לבטלו.

כמו כן, המורים הסבירו שהם נאלצו לפנות לביהמ"ש העליון לאחר שהסוגיה נדחתה ע"י ערכאות נמוכות יותר במערכת המשפט האמריקאית: "במקום לאפשר למורים לבחור שלא להתחסן באמצעות כך שיעברו בדיקות קורונה שבועיות, העירייה מחייבת עובדים לא מחוסנים של משרד החינוך לצאת לחופשה ללא תשלום במשך קרוב לשנה", נכתב בתביעה.

במשרד החינוך של עיריית ניו יורק הגיבו זמן קצר לאחר מכן ואמרו: "לתובעים אין שום טענה מבוססת והם לא סיפקו סיבה כלשהי שצריכה לגרור התערבות של בית המשפט. הנושא כבר הוכרע בבתי המשפט, שקבעו שלמשרד החינוך יש את הסמכות להורות על חובת חיסונים המבוססת על מדע והמומחיות של רופאים ברחבי ארה"ב".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE