הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משרד החינוך בלוס אנג'לס אישר סופית: תלמידים בני 12 ומעלה יחויבו להתחסן
עם שבעה תומכים וללא מתנגדים, המדיניות אושרה במהלך פגישה של מועצת החינוך שנערכה מוקדם יותר היום. המשמעות היא שתלמידים יידרשו לקבל לפחות זריקת חיסון אחת עד ה-21 בנובמבר, ואת השנייה עד ה-19 בדצמבר. ספורטאים יחויבו להתחסן קודם לכן

תלמידים בני 12 ומעלה הלומדים במשרד החינוך בלוס אנג'לס (Los Angeles Unified School District, או LAUSD) יחויבו להתחסן 'באופן מלא' בתוך כשלושה חודשים על מנת להשתתף בשיעורים הנערכים בכיתות, כך נקבע לפני זמן קצר במהלך פגישה של מועצת החינוך המקומית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כזכור, אתמול (רביעי) דיווחנו כי במשרד החינוך השני בגודלו בארה"ב שוקל להורות על חובת התחסנות לבני 12 ומעלה. יש לזכור כי ב-LAUSD לומדים כ-600 אלף תלמידים, וכבר עתה כלל הנמצאים בבתי הספר - תלמידים, מורים ושאר העובדים - נדרשים לעבור בדיקת קורונה שבועית, גם במידה שכבר התחסנו.

מועצת החינוך קיימה פגישה בנושא מוקדם יותר היום, במהלכה הוצגו טיעונים בעד ונגד חובת ההתחסנות, ובסופו של דבר שבעת חברי המועצה הצביעו בעד אישור המדיניות.

ראוי לציין כי חובת ההתחסנות חלה רק על מי שזכאי לקבל את החיסון - בני 12 ומעלה. לא ברור אם המדיניות תשונה במידה שרשויות הבריאות יחליטו לחסן ילדים מתחת לגיל 12.

כמו כן, חשוב להסביר את מסגרת הזמנים למדיניות החדשה. על תלמידים בני 12 ומעלה להוכיח שהם קיבלו את זריקת החיסון הראשונה עד ה-21 בנובמבר, ואת זריקת החיסון השנייה עד ה-19 בדצמבר. לעומת זאת, תלמידים המשתתפים בקבוצות ספורט יידרשו לקבל מנת חיסון ראשונה עד ה-3 באוקטובר.

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

לצד מאות אלפי התלמידים, מורים ושאר עובדי בתי הספר ב-LAUSD כבר מחויבים להתחסן ואף לעבור בדיקת קורונה שבועית (גם אם התחסנו).

"המדע ברור ביותר: החיסונים הם חלק חיוני ובלתי נפרד במאבק כנגד נגיף הקורונה", הסבירה בזמנו מייגן ריילי, מפקחת החינוך בפועל. 

בניגוד לתלמידים (אלו שאינם משחקים בקבוצות ספורט), המורים יחויבו להתחסן עד ה-15 באוקטובר, כחודשיים לאחר פתיחת שנת הלימודים. עם זאת, בדומה למדיניות שהוכרזה היום וחלה על תלמידים, גם המורים להיות 'מחוסנים באופן מלא', מושג שלפי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) מתייחס למי שקיבל את זריקת החיסון האחרונה (השנייה במקרה של פייזר ומודרנה, הראשונה במקרה של ג'ונסון אנד ג'ונסון) לפני שבועיים או יותר.

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

בארגון המורים הגדול בלוס אנג'לס - United Teachers Los Angeles, או UTLA - הביעו תמיכה נרחבת במהלך:

"אני בעצמי אם לתלמיד בכיתה ה', והמשפחה שלי עוברת תקופה של חוסר וודאות בדיוק כמו משפחות רבות", הסבירה ססילי קרוז, נשיאת ה-UTLA, "בזכות הנהלים שמחנכי ה-UTLA ומשפחות התלמידים נאבקו עליהם, יש לנו את המדיניות הנוקשה ביותר בארה"ב. אך הווריאנט דלתא אינו דומה לדבר שראינו עד כה במשבר, בייחוד עם השפעתו על ילדים, ולכן כולנו צריכים לפעול כדי להגן את האנשים הפגיעים ביותר".

17% לא
83% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE