הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רגע לפני פתיחת שנת הלימודים: קליפורניה הכריזה על חובת התחסנות למורים
מורים ועובדי בתי הספר שיחליטו שלא להתחסן יוכלו להמשיך בעבודתם, אך הם ייאלצו לעבור בדיקות קורונה שבועיות. כמו כן, כלל הנמצאים בבתי הספר יידרשו לעטות מסכות בחללים סגורים, לרבות התלמידים. המושל ניוסאם: "סבורים שזו המדיניות הנכונה ביותר, וכזו שבעזרתה ניתן לוודא שבתי הספר יישארו פתוחים"

קליפורניה היא המדינה האמריקאית הראשונה שמחייבת את כלל המורים ועובדים בבתי הספר הציבוריים לקבל חיסון לקורונה, או לחילופין לעבור בדיקת קורונה שבועית. כך הכריז מוקדם יותר הבוקר (רביעי) המושל גאווין ניוסאם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

ההכרזה על המדיניות החדשה - שתחול על כלל עובדי בתי הספר הציבוריים, מגן חובה ועד כיתה י"ב - מגיעה ימים ספורים לפני פתיחת שנת הלימודים ברוב הערים בקליפורניה (לדוגמה, בלוס אנג'לס שנת הלימודים תיפתח ביום שני הבא, ה-16 באוגוסט. בסן פרנסיסקו הלימודים יחלו למחרת).

כאמור, למורים ושאר העובדים יהיו 2 אופציות: להוכיח שהם קיבלו את אחד משלושת החיסונים המאושרים לשימוש בארצות הברית (פייזר, מודרנה וג'ונסון אנד ג'ונסון), או לחילופין לעבור בדיקת קורונה פעם בשבוע.

 

 

כמו כן, במסגרת המדיניות החדשה כלל הנמצאים בבית הספר - מורים, עובדים, תלמידים ואורחים - יחויבו לחבוש מסכות כשהם נמצאים בחללים סגורים.

"אנחנו סבורים שזו המדיניות הנכונה ביותר, וכזו שבעזרתה ניתן לוודא שבתי הספר יישארו פתוחים, תוך כדי שנספק מענה לחרדה שהורים רבים מרגישים", הסביר המושל בעת ההכרזה על המדיניות החדשה.

 

המושל ניוסאם, מוקדם יותר היום במהלך ההכרזה (צילום מסך מתוך יוטיוב)

 

חשוב לזכור שמשרדי חינוך מקומיים רבים, לרבות לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו, אוקלנד, סן חוזה ולונג ביץ', כבר הודיעו כי בכוונתם לחייב את המורים להתחסן לפני פתיחת שנת הלימודים. אולם כעת, המדיניות החדשה תחול על כלל משרדי החינוך וכלל בתי הספר הציבוריים ברחבי המדינה המוזהבת (כלומר, ללא כל קשר להחלטה של משרד החינוך המקומי).

המדיניות החדשה מגיעה כשבוע לאחר שמחלקת בריאות הציבור של קליפורניה הודיעה ש-2.2 מיליון העובדים בבתי החולים ובתי האבות במדינה יידרשו להתחסן עד סוף חודש ספטמבר.

לפי הודעת מחלקת הבריאות ושירותי האנוש של קליפורניה, המדינה תקים מערכת חדשה להצגת תעודת התחסנות, וזאת במקום השיטה הנוכחית שבה עובדים התבקשו לומר האם קיבלו את החיסון או לא. כלל עובדי המדינה יידרשו להשתתף במערכת החדשה, ומי שייבחר שלא לעשות זאת יידרש לעבור בדיקת קורונה בכל שבוע. כמו כן, עליו יהיה לעטות מסכה במהלך כל שעות העבודה.

כעת, במחלקת בריאות הציבור של קליפורניה הודיעו שכלל העובדים יידרשו להתחסן באופן מלא עד ה-30 בספטמבר. היות שהמושג "באופן מלא" מתייחס למי שקיבל את זריקת החיסון האחרונה לפני שבועיים או יותר, הנדרשים להתחסן ייאלצו לעשות זאת עד סוף החודש הנוכחי (אם מדובר בזריקת החיסון הראשונה).

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

בתוך כך, בשבוע שעבר אף נקבע שכלל עובדי מחוז לוס אנג'לס יידרשו להתחסן באופן מלא עד ה-1 באוקטובר, וזאת לאחר שיו"ר ועדת המפקחים חתמה על צו בנושא: "מסגרת הזמנים תעניק לעובדים שלנו את הזמן הנדרש כדי להתייעץ עם רופאים, תוך כדי שמירה על בריאותם של 110 אלף העובדים", מסרה יו"ר הוועדה, הילדה סוליס.

עוד קודם לכן, סוליס הסבירה שהיא חתמה על הצו בעקבות הזינוק בתחלואה שנרשמה בשבועות האחרונים: מאז תחילת חודש יולי מספר המקרים המאומתים זינק פי 18, ומספר החולים המאושפזים בבתי החולים עלה פי 5.

"היות שאנחנו רואים ששיעור המתחסנים נמוך מהנדרש כדי לבלום את התפשטות הקורונה, עלינו לפעול באופן מיידי", היא אמרה והוסיפה, "לא ניתן להמתין יום נוסף ולתת לנגיף הזה להמשיך לשבש לנו את החיים".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE