הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"צונאמי של הונאות": האמריקאים מאבדים מאות מיליארדי דולרים בשנה
העידן הדיגיטלי ועולם הקריפטו השאירו אמריקאים רבים, בעיקר מבוגרים, חשופים להונאות ששואבות מהם את כל כספם עם הפסדים שמגיעים ליותר מ-130 מיליארד דולר בשנה

העידן הדיגיטלי הנחית על האמריקאים גל עצום וחסר תקדים של הונאות, עם הפסדים פוטנציאליים המגיעים לסכום עתק של 137 מיליארד דולרים בשנה.

הוועדה הפדרלית למסחר, ה-FTC, דיווחה כי 2.6 מיליון אמריקאים נפלו קורבן להונאה בשנת 2022, עם הפסדים שהגיעו ל-9 מיליארד דולר.

עם זאת, סביר להניח שמספרים אלו מייצגים רק את קצה הקרחון. משרד המשפטים מעריך כי רק 15 אחוז מהקורבנות מדווחים על הפסדיהם, מה שמצביע על כך שהיקף הבעיה עשוי להיות הרבה יותר חמור.

"אף אחד לא אחראי לבעיה הזו", אמרה קתי סטוקס, מנהלת תוכניות מניעת הונאה ב-AARP, קבוצת הלובי הגדולה ביותר בארה"ב עבור קשישים. "מדינות אחרות, כמו בריטניה, התקדמו שנות אור מאיתנו בהבנת היקף הבעיה והצורך בפתרון".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

כך למשל, במאי, הממשלה הבריטית חשפה אסטרטגיה חדשה נגד הונאה, והכריזה על כך שהיקף ההונאות המקוונות מהווה איום על הביטחון הלאומי והכלכלי. התוכנית שלהם כוללת דחיפה אכיפתית עצומה, כולל 400 חוקרים חדשים וניצול שירותי הריגול של המדינה לרדיפה אחר רמאים ברחבי העולם.

בתוך ארה"ב, האתגר של האכיפה גדול מאוד.

סקוט פירלו, סגן פרקליט המחוז סן דייגו, קליפורניה, מדגיש פרדוקס מתסכל: "כדי שסוכנות פדרלית תפתח חקירה, היא בדרך כלל מחפשת מקרים בסדר גודל של מיליון דולר. אנחנו מדברים על הפסדים מחרידים לקשישים שלנו בסכומים של עשרות או מאות אלפי דולרים, אך עדיין מתחת לסף המיליון דולר".

הפער בתביעה משאיר רבים מהקורבנות ללא פתרון, כאשר לרשויות המקומיות חסרים המשאבים והסמכות לחקור הונאה מאורגנת בינלאומית באופן יעיל.

גם עליית הקריפטו הוסיפה ממד חדש לנוף ההונאות. נתוני ה-FTC מראים כי ההפסדים מהונאות כאלה עלו ביותר מ-2,000 אחוזים מ-2019 עד 2022, והגיעו ל-3.9 מיליארד דולר בשנה האחרונה בלבד.

בריידי פינטה, לשעבר סוכן ב-FBI, הקים את המרכז הלאומי לתיאום פשעי הונאה בקשישים. העמותה הזו שואפת לגשר על הפער בין אכיפת החוק לבין ענקיות תאגידיות כמו וולמארט, אמזון וגוגל.

"יש אנשים חכמים מאוד, ויש חברות עשירות וחזקות שרוצות שזה ייפסק", אמר פינטה. "לכן, אני חושב שיש לנו את היכולת להשפיע יותר ולעזור לאחינו ואחיותינו באכיפת החוק שמתמודדים עם צונאמי של הונאות".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE