הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סאגת הקורונה עוד לא נגמרה: קנזס תובעת את פייזר – בטענה ששיקרה לציבור
המדינה תובעת את חברת התרופות ומאשימה אותה בהפצת טענות כוזבות לגבי החיסון שפיתחה, החל מהיעילות של הזריקה ועד הסכנות הכרוכות בקבלתה

קנזס תבעה ביום שני את 'פייזר', בטענה שהחברה הטעתה את הציבור לגבי חיסוני הקורונה שפיתחה, זאת על ידי הסתרת הסיכונים הפוטנציאלים תוך כדי הצגת טענות שקריות לגבי יעילותם.

בתביעה שהוגשה בבית המשפט של מחוז תומאס, המדינה טענה כי ההצהרות השקריות המיוחסות ליצרנית התרופות שבסיסה בניו יורק הפרו את חוק הגנת הצרכן של קנזס – אשר מחפשת פיצויים כספיים שגובהם לא ידועים.

"פייזר העניקה מספר הצהרות כוזבות שמטרתן להטעות את הציבור לגבי החיסון שלה, בזמן שהאמריקאים זקוקים לאמת", אמר התובע הכללי של קנזס, קריס קובאך הרפובליקני.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

התביעה טוענת כי, החל מזמן קצר לאחר ההפצה של החיסון בתחילת 2021, פייזר הסתירה ראיות לכך שהחיסון קשור לסיבוכים בהריון, כולל הפלה, כמו גם דלקת בלב וסביבו, הידועה כמיוקרדיטיס ופריקרדיטיס.

כזכור, מנהל המזון והתרופות (FDA) הוסיף ביוני 2021 תווית אזהרה על החיסון המזהיר מפני דלקת בלב, אם כי תופעות הלוואי נחשבות לנדירות ובדרך כלל נרשמות בקרב נערים מתבגרים.

כמו כן, קנזס טוענת שפייזר שיקרה כאשר הצהירה שהחיסון שלה, שפותח ביחד עם החברה הגרמנית 'ביונטק', שמר על יעילות גבוהה נגד מוטציות,וכי הוא ימנע לא רק מחלה – אלא גם הדבקה. מה שהתברר כלא נכון.

בתגובה, פייזר הצהירה שכל מה שהיא עשתה "לגבי החיסון נגד הקורונה, היה מדויק ומבוסס על המדע", והחברה מסרה שהיא מאמינה שאין כל בסיס לתביעה.

התובע הכללי של טקסס, קן פקסטון, הגיש תביעה דומה נגד פייזר בשנה שעברה, שעדיין תלויה ועומדת. פייזר גם כינתה את התיק הזה כחסר ממש.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE