הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צה"ל מאשר: שלושת בני הערובה הישראלים שנחטפו בעזה הוחזקו על ידי "עיתונאי" אל-ג'זירה
שלושת בני הערובה הישראלים ששוחררו בעזה הוחזקו על ידי עבדאללה אלג'מאל, "עיתונאי" שתרם ל-Palestine Chronicle ו-Al Jazeera. אלג'מאל, שלמעשה היה פעיל חמאס, נהרג לצד משפחתו במהלך מבצע חילוץ ישראלי

צה"ל אישר ביום ראשון כי שלושת בני הערובה הישראלים ששוחררו ביום שבת הוחזקו על ידי עבדאללה אלג'מאל, "עיתונאי" שתרם ל-Palestine Chronicle ו-Al Jazeera.

כפי שדווח ב-Breitbart News ביום שבת, ארבעה החטופים - נועה ארגמני, 25; אלמוג מאיר, 21; אנדריי קוזלוב, 27; ושלומי זיו, 40 - שוחררו במבצע משותף של צה"ל, השב"כ והמשטרה.

במהלך המבצע נהרג רב-פרד, ארנון זמורה.

לפי הדיווחים, אלג'מאל, אשתו ואביו נהרגו בפעולה לאחר שהחיילים נכנסו לביתו.

אלג'מאל שימש גם כדובר משרד העבודה הפלסטיני בעזה בניהול חמאס.

היו ספקולציות כי הוא החזיק בידיו בני ערובה, לאור כך שמקורות ישראליים מסרו כי החיילים נכנסו רק לשתי דירות שבהן הוחזקו בני הערובה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צה"ל הודיע:

"לאחר השלמת בדיקות צה"ל והשב"כ בנושא, ניתן לאשר כי עבדאללה אלג'מאל היה פעיל בארגון הטרור חמאס, שהחזיק את בני הערובה אלמוג מאיר ג'ן, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו בשבי בבית משפחתו בנוסיראת."

בני הערובה הוחזקו על ידי אלג'מאל ובני משפחתו בביתם. זו עדות נוספת לשימוש מכוון של בתים ומבנים אזרחיים על ידי ארגון הטרור חמאס כדי להחזיק חטופים ישראליים ברצועת עזה.

לפי דיווח של ישראל היום, אל-ג'זירה הכחישה כל קשר לאלג'מאל, והוסיפה: "האדם הזה אינו מאל-ג'זירה, הוא לא עבד עם אל-ג'זירה בכלל, הוא לא רשום כעובד של אל-ג'זירה לא בהווה ולא בעבר, ואיננו מכירים אותו, וכל השמועות המופצות הן חסרות תוכן ולא נכונות כלל."

עם זאת, הוא מופיע באתר של אל-ג'זירה כ"כתב ועיתונאי מעזה" ש"לעיתים קרובות מדווח מהפגנות 'צעדת השיבה' לאורך הגדר המפרידה את עזה הנתונה במצור מישראל."

לפי בכיר בדובר צה"ל לשעבר, יונתן קונריקוס, מספר משמעותי של פלסטינים שאינם קשורים לארגוני טרור נכנסו לישראל ולקחו חלק בזוועות ה-7 באוקטובר לצד הטרוריסטים.

בחודש שעבר סגרה ממשלת ישראל את אל-ג'זירה, והאשימה את הערוץ בביצוע תעמולה פרו-טרוריסטית מאז הטבח של חמאס, תוך ציון חששות ביטחוניים ומעורבות בהסתה.

חמאס, ארגון טרור אסלאמי רדיקלי המוכרז בארה"ב, שחוקתו קוראת במפורש לרצח יהודים, העניק בעבר פרס ל-אל-ג'זירה, בטענה שהרשת הפגינה "מקצועיות גבוהה" בהגנה על העמדות הפלסטיניות במהלך העימות ב-2021 שבו ירו מחבלי עזה למעלה מ-4,000 רקטות על מרכזי אוכלוסייה.

מסמכי CIA הקשורים לפשיטה על מחבואו של אוסאמה בן לאדן בפקיסטן חשפו שהמפקד הראשי של אל-קאעידה שיבח את אל-ג'זירה כבעל ברית פוטנציאלי.

בשנת 2019 כתב חבר הקונגרס ג'ק ברגמן: "הרשומות של אל-ג'זירה בשידורים רדיקליים אנטי-אמריקאיים, אנטישמיים, ואנטי-ישראליים מצריכות בדיקה מצד הרגולטורים כדי לקבוע אם רשת זו עוברת על החוק האמריקאי".

17% לא
83% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE