הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דעה: אזרחי ישראל כצבא עבדים - על הברבריזציה והרס הדמוקרטיה שעולל בג"ץ ליהודי ציון
מאמר תרבותי-היסטורי של יאיר קליינבאום המבקש להתחקות אחר ההיגיון שהפך את ישראל מדמוקרטיה רבונית לרפובליקת בננות ועל מה זה עשה לכבוד העצמי ולהיסטוריה שלנו כמדינה

החברה היהודית מעולם לא הייתה מעמדית או מהפכנית.

אצל היהודים המעמד והמהפכה לא היו תופעה מודרנית אלא דרך עתיקה שהחלה בזיכרון סיני.

בסיפור העתיק של העם היהודי, תפקיד המהפכה הציונית היה להשיב את העם לארצו ולהעניק לו מסגרת ריבונית.

במובן זה 'המהפכה' הציונית היתה המשך של מהפכה מתמדת שהתרחשה מימי משה רבנו.

לכן היהודים לא הצטרכו למלחמת-מעמדות כעמים אחרים, שכן אצלם כל יהודי חלק מעמד וזיכרון משותף למרות הבדלי קניין וידע לאורך ההיסטוריה. 

בימי הגלות המבנה המעמדי-חברתי היהודי האמיתי היה זה הרפובליקני אודותיו כתב דון יצחק אברבנאל.

מבנה זה התבסס על פרנסים (קניין) חכמים (תיאולוגיה) ורבנים (משפט) שחלקו את השדה הפוליטי.

שדה זה נזנח כמקור יניקה ולא התממש בשיבת ציון לא בימי מפא"י ולא בימי בגין והליכוד שלאחר מכן.

מודל זה נזנח עם שיבת ציון בשל שכחת העובדה שהיהודים הם כבר מעמד בעל יסוד מטאפיזי-היסטורי. אך לא.

ז'בוטינסקי כמו בן גוריון, הושפעו מאידאולוגיה ציונית-סוציאליסטית (מרקסיאנית) ומאידאולוגיה לאומית-רוויזיונסטית (פאן-סלבית).

צמד צורות משטר שלא בהכרח נוטות חסד לרפובליקה של שפיטה עממית לא הורגלו בני ישראל ואודותיה ניתן למצוא כבר בכתבי הרשב"א.

כך בעצם המבנים שהחזיקו קהילות יהודיות במשך אלפי שנים, מבנה הפרנסים, החכמים, והרבנים שהיו משותפות לכל קהילות ישראל נפרמו.

ואפילו לא נעשה ניסיון לבצע בהם מודרניזציה.

בעקבות הפרימה הזו נוצרה הממלכתיות.

הממלכתיות היתה אנטי-מושג שבא לפתור בעיה היסטורית-קולקטיבית-מודחקת והיא העובדה שהיהודים מנהלים את עצמם עם אידאולוגיות גרמניות, במסגרות אנגליות, מבלי לדבר את שפת הפוליטיקה העברית הקלאסית.

בתפר הזה שבין עם יהודי, פוליטיקה אנגלית, ומיתוס גרמני, בחללים האלה בדיוק הצליח לחדור אהרן ברק אחרי נפילת מפא"י ולכתוב מחדש את ספר החוקים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: News1. Wikipedia. Netflix)

ברק, במקום לקחת יסודות יהודים לתיאולוגיה פוליטית לוקח שלל יסודות משפטיים מן הגויים.

1. מהגרמנים הוא לוקח את חשיבות האקדמיה בקביעת המשפט.

2. מהאנגלים את חשיבות התקדים בקביעת הדבר השיפוטי.

3. ומהאמריקאים את ההזיה החוקתית שבהם 1. ו-2. מכויילות למעמד של עליונות שיפוטית כאילו יש פה חוקה.

אכן אהרן ברק עושה כשפים משפטיים - הוא ביטל את היסוד האנגלי הפרלמנטרי שהיה לנו, ואת היסוד האידאולוגי הגרמני שהיה לנו.

הפך אותנו בפועל לניאו-ליברלים ניהליסטים בלי שום סממן יהודי.

ככה, היהודים הפולנים והמרוקאים, מאז 1995 מנהלים את הבאסטה בה חברה סבלנית במסגרת חוקיה - בורגנית באופי חייה - ופתוחה למספר קובעים שונים רב-תחומיים במשפט, תיאולוגיה וכלכלה המבוססים על מעמדות של סוחרים, פרנסים, משכילים, ורבנים שחיו בהדדיות ובהרמוניה מתוך מעמד הר סיני, ועברו את שנות הממלכתיות פשוט מתפרקת.

כך נוצר יהודי חדש 2. לא רק שבור מיסודתיו היהודיים כמו אצל מפא"י ובגין, אלא שבור מהיסודות העממיים הרפובליקניים שבמשטר השופטים והפרנסים שלו שלא יוכל להתגבר על טראומת הציונות החילונית לעולם.

מתוך זה לא האדם החדש הסוציאליסטי נוצר, אלא צאצא שבור שלו.

המבוסס לא על שימת התחייה העברית במסגרת גויים.

למעשה, ברק וחסידיו על בסיס הזיות אירופאיות שהשמידו את העם הזה או שהביטו מהצד בזמן השמדתו מחוקקים אותו מחדש. 

זה קולוניאליזם נגד העם היהודי.

שופטינו אכן ברברים בסיועם להחרבת הציוויליזציה היהודית.

הם מותירים אותנו חסרי יכולת לשקם את המבנה הפוליטי היהודי מהטראומה הליכודית של הרדידות והמפא"ית של שינוי היהודי.

מותירים אותנו חסרי יכולת לעבור מאידאולוגיה לאומית וסוציאליסטית מרכז אירופאית במבנה פוליטי מנדטורי, אל עבר יצירה פוליטית עברית יהודית מקורית.

הסיבה היא רצון להתיוון.

השופטים כופרים בזיכרון הקיבוצי המגדיר חברת-תרבות מודעת, קרי את הרעיון של חברה הזוכרת את עצמה, בכך הם ממשיגים אותנו באמצעות מושגים משפטיים "נאורים" ומופשטים ומונעים מעמנו תיקון עצמי.

כופרים הם בקיומו של הזיכרון הקולקטיבי הפוליטי היהודי, מונעים את החייאת המיתוס השיפוטי העברי, והסוציו-פוליטי היהודי, הופכים עצמם לברומטר ומחריבים את השפה המדינית ואת ההיסטוריה התרבותית-דתית של העם.

מה שבתחילה קרה בממלכתיות אחר כך התממש בחוקתיות.

הממלכתיות עוד היתה אנגלית ולכן ככוח ושליטה יכלה איכשהו לדבר ציונות, אך בתוכה היו יסודות היגליאניים ומרקסיסטים בציונות הדתית והסוציאליסטית כאליטות.

אהרן ברק העביר את השפה הגרמנית ממפא"י, ומפד"ל, לבג"ץ. הטראומה התחילה לדבר בשפת משפט שהיא לא יהודית ולא רפובליקאית או דמוקרטית במקרה שלנו כבר מהתחלה.

אך אחרי ברק היא פשוט עברה לא לשפה אנמית-ממלכתית, אלא לשפה נוצרית ממש על ידי הכפפת החכמה והחוק לבית המשפט בלבד.

במובן הזה כמו הגרמנים שהרסו את הציוויליזציה הרומית והפילו 1000 שנות חושך על אירופה בשם חוק גזע חדש, באו שופטי ישראל לתרבות בת 3,800 שנים - לא עם צבא - עם פטישים.

המגל הסוציאליסטי והכיפה הסרוגה עוד דיברו שפת תקומה גם אם בלי רפובליקה - הברקיזם ריסק את האפשרות שהממלכתיות תהפוך לרפובליקה יהודית.

וכשאין רפובליקה אין בורגנות.

אין פרנסים.

אין מלומדים.

אין משכילים.

אין רבנים. יש תורה חדשה - ברית חדשה.

התורה החדשה היתה אפשרית משום שההיגליאניות והמרקסיאניות של האליטה הציונות דתית והציונות הסוציאליסטית לא היו שיטות בין-סובייקטיביות כמו הרפובליקה והמשפט האנגלי והיהודי.

בשוני שבין פוליטיקה אנגלית, ותיאולוגיה פוליטית גרמנית - נכנס ברק והפך את ישראל 2021 לחברה שאינה בורגנית-יהודית, אלא מעמדית-פרולטרית.

שכן אם ניגע כבר עכשיו בסיבתיות היסטוריות, הרי שכמו במפעלי התעשייה של שלהי המאה ה-19 גם בישראל של ראשית המאה ה-21 המחוקק הוא המנכר.

הוא מייצר דינמיקת שיעבוד וריחוק של העם מסיפורו.

המחוקק לא שואב סמכות מהנחקק אך נהנה על גבו מפריווילגיות וככה בישראל פורק המבנה המסורתי היהודי של ערבות הדדית בו נוצרים חוק ומשפט על דעת רוב-העם והפרנסים והמכובדים, והוליד מעמד נתינים מציית ומעמד מחוקקים אוליגרכי ומצומצם המעצב ושולט בעולמו. הנזק של התופעה הזו להיסטוריה התרבותית והאינטלקטואלית הישראלית הוא מוחלט. אין יותר היסטוריה ישראלית - התוצאה שיבה לברבריות שמאסטר-שף היא אופרה לעומתה שכן חוסר המודעות העצמית, והשכחה של האותנטיות היהודית, היא טוטאלית.

אך המצב האבסורדי של פריווילגיות מעמדיות בהן המחוקק שואב סמכות מהמציית תוך הפרה בוטה של ערך הייצוג לא רק פוגע בעיקרון הסולידריות החברתית היהודית, אלא מהווה גם הפרה בוטה של התהליך הדמוקרטי-ליברלי. הסיבה היא, שצמד האסכולות (הסוציאליסטית-דמוקרטית, והדמוקרטית-ליברלית) גם בצורתן הרדיקלית, מוצאות את המצב הישראלי בלתי נסבל ברמה העקרונית משום שהריבון בישראל אינו מחוקק בכלל.

במובן זה אנו לא מדינה מערבית בכלל. המשפטנים ואנשי מדע המדינה שבינינו יודעים כי נוצר משחק שחמט פוליטי בו לאחד מהשחקנים שני תורות (לשפוט ולחוקק) ולשני שאמור לייצג העם רק תור אחד (לחוקק בתנאי שהשחקן הראשון מרשה לו*).

עדיין הימין לא מסוגל לפעול שהרי ''הממלכתיות'' הישראלית שימרה את מעמדו ברקע הפחד מפורענות ממשית בלא "שופטים בירושלים".

כמו שקפיטליסטים מדורי דורות הפחידו את הפרולטרים באובדן הכנסתם, במידה ויבקשו להפיק רווחים מהייצור, כך ביהמ"ש ועבדיו בתקשורת ובאקדמיה משתמשים בדוגמאות מההיסטוריה המבוססות על עיקרון "המדרון החלחלק" (היטלר, 1935, חשוך, ימים אפלים וכו') להפחיד את העם (העבדים) מלמשול בעתידם ולהשיב את שפתם להיסטוריה - כל זה כשברקע החשש מאנרכיה יהודית בסגנון בר-כוכבא (הלואי) קיים.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE