הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תושבי לוס אנג'לס מברכים: אושרה הצעת חוק האוסרת על הקמת מאהלים בשטחים ציבוריים
מדובר בצעד המשמעותי ביותר שהעירייה נקטה בו מזה שנים רבות, והמדיניות החדשה תיכנס לתוקף רק לאחר שראש העיר יחתום על הצעת החוק. במסגרת ההצעה, תיאסר הקמת אוהלים בקרבת פארקים, בתי ספר, מקלטים לחסרי בית, גשרים, מחלפים של כבישים מהירים וכדומה

עם 13 תומכים ורק 2 מתנגדים, מועצת עיריית לוס אנג'לס אישרה אתמול (רביעי) הצעת חוק שתמנע מחסרי בית לפתוח מאהלים על מדרכות ושטחים ציבוריים נוספים, וזאת על רקע משבר דרי הרחוב שפוקד את העיר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

באופן רשמי, הצעת החוק קוראת לאסור על הקמת אוהלים על מדרכות ובשטחים ציבוריים בקרבת פארקים, בתי ספר, מקלטים לחסרי בית, גשרים, מחלפים של כבישים מהירים וכדומה. מחברי הצעת החוק טוענים שהקמת מאהלים על מדרכות חוסמת את הגישה לנכים - דבר שבהכרח מהווה הפרה של חוק הנכים הפדרלי משנת 1990.

כעת, לאחר שאושרה במועצת העיר, הצעת החוק תונח על שולחנו של ראש העיר אריק גרסטי, שלפי ההערכות צפוי לחתום עליה בימים הקרובים.

שני חברי מועצת העיר שהתנגדו למהלך הם מייק בונין (המייצג את מערב העיר, מכביש מס' 405 ועד לאוקיינוס השקט) ונית'ה רמאן (נציגת מספר שכונות במזרח הוואלי, הוליווד הילס ולוס פילז).

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

מתנגדים להצעת החוק טוענים שהיא הופכת את חסרי הבית לעבריינים, אך חבר מועצת העיר פול קורץ - אחד מתומכי הצעת החוק - התנגד לקביעה זו: "הצעת החוק כשלעצמה אינה הופכת חסרי בית לעבריינים", הוא אמר במהלך הפגישה שנערכה אמש, "מה שהיא כן עושה זה לבנות מסגרת מסוימת שנועדה לשמור על שטחים ציבוריים כנגישים לכל".

כזכור, מזה תקופה ארוכה הרשויות בלוס אנג'לס מתמודדות עם משבר ההומלסים שפוקד את העיר. רשות השירותים להומלסים בלוס אנג'לס (LAHSA) אומנם ביטלה את ספירת דרי הרחוב שתוכננה להתקיים מוקדם יותר השנה בגלל משבר הקורונה, אך בספירה שכן התקיימה בשנה שעברה נודע כי כ-66 אלף חסרי בית מתגוררים בלוס אנג'לס, מתוכם רק כרבע במקלטים.

בעקבות זאת, העירייה פתחה בחודשים האחרונים 3 מתחמים עם בתים זעירים לטובת דרי הרחוב, כאשר האחרון נפתח בחודש שעבר בשכונת טרזנה שבוואלי.

מתחם זה נפתח ב-5 ביולי בשד' רסידה פינת רחוב טופהאם (Topham). יש בו 76 מבנים זעירים, כל אחד בגודל 64 רגל רבוע (כ-5.9 מ"ר בלבד), ובכל מבנה יש שתי מיטות, שולחן כתיבה, מזגן וגופי חימום. כמו כן, ישנם 10 מקלחות ושירותים. ה'כפר' החדש אומנם נבנה בתקציב של העירייה (כ-1.5 מיליון דולר הועברו לטובת הפרויקט) ובתמיכת רשות השירותים להומלסים בלוס אנג'לס (LAHSA), אך מי שיפעיל את המקום הם מתנדבים מטעם ארגון Hope of the Valley Rescue Mission.

בסוף חודש מאי נפתח ברסידה מתחם מעט קטן יותר (ובו 52 יחידות דיור זעירות), חרף ההתנגדות העזה של התושבים. לורה, תושבת רסידה, ניסתה להסביר מדוע היא מתנגדת להקמת האתר בסמוך לביתה: "פה בלוס אנג'לס אנשים צריכים לעבוד קשה ולחסוך המון כסף כדי לממן רכישת בית בשכונה סבירה, וזה קשה לדמיין שהשכונה תחווה התדרדרות כה משמעותית בין לילה".

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

תושבת נוספת הסבירה שהיא לאו דווקא מתנגדת לפרויקט, אלא יותר למיקום של 'כפר המיני-בתים': "אני חושבת שזה חשוב לסייע להומלסים, אבל אני רק לא מבינה למה צריכים לעשות את זה פה בשכונה שבה מתגוררות משפחות עם ילדים".

במהלך פתיחת המתחם, בוב בלומנפלד (נציג השכונה במועצת העיר) סיפר כי "הפרויקט הזה ישפר את חייהם של דרי הרחוב, אך גם יעזור לכל האנשים שמתגוררים במערב הוואלי כי זה יספק מסגרת בטוחה ויציבה לאוכלוסייה הפגיעה הזו".

קן קראפט, מנכ"ל ארגון Hope of the Valley Rescue Mission, מסר בזמנו ש"אסור לנו לתת לרחובות להפוך ל'חדר המתנה' בדרך למגורי קבע. אנחנו מאמינים שיש דיור זמני ויש דיור קבוע, אבל אחד לא צריך לבוא על חשבון השני. זה אכזרי ביותר להגיד לאנשים לישון ברחוב ולהמתין בזמן שבונים דירות נוספות ומקימים מקלטים חדשים".

מוקדם יותר השנה נפתח מתחם הבתים הזעירים הראשון, בין שד' צ'נדלר לנתיב התחבורה הציבורית שחוצה את הוואלי, בסמוך למרכז הבילוי של נורת' הוליווד (North Hollywood Recreation Center).

בעירייה וב-Hope of the Valley טוענים ששני המתחמים הראשונים זכו להצלחה אדירה, ובכוונתם להקים אתרים דומים נוספים ברחבי העיר, כולל בוואלי:

"לא מדובר בפתרון לטווח הארוך, אלא מקום שבו דרי רחוב יוכלו לישון בו לתקופה של ארבעה עד שישה חודשים, תוך כדי שהם מחפשים אחר מקום עבודה ודיור קבוע. כשהם עוברים למקום קבוע, דר רחוב נוסף נכנס במקומם ובכך אנחנו יוצרים מעגל חיובי", הסבירו בארגון.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE