הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מעל 100 מהגרים לא חוקיים התגלו ב״מחסן״ בטקסס, במבצע אכיפה נרחב של משמר הגבול
הרשויות מסרו כי התנאים במבנה היו ״לא אנושיים״. מספר מבריחים נעצרו, על רקע עלייה דרמטית במספר המהגרים המגיעים לגבול ארה״ב

סוכני משמר הגבול בטקסס גילו ״מחסן לבני אדם״ שבו מחזיקים מבריחים מעל 100 מהגרים ללא אשרות. במאמץ משותף שנערך ביום חמישי, שוטרי משמר הגבול במגזר לרדו, בעדו יחד היחידה לחקירות ביטחון פנים ומשטרת לרדו, בכדי לסגור את המבנה, כך נמסר בהצהרה של רשות המכס והגבול האמריקני (CBP).

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


״תאנים לא אנושיים״. ״מחסן״ למהגרים לא חוקיים בטקסס

 

"זו המציאות הקשה מבט בתוך המחסן שהתגלה במהלך מבצע אכיפה משותף", צייץ בטוויטר סגן מפקד משמר הגבול האמריקני בלרדו, קרל לנדרום. סרטון שצולם במקום מציג כוחות אמריקניים בעודם מעבירים את המבריחים למעצר.  לנדרום תיאר בציוץ את התנאים ה"לא אנושיים" שבהם מוחזקים המהגרים והשוהים הבלתי חוקיים. פנים המבנה נראה חשוף ולא הגייני, ויש מצעים ושמיכות פרושים על פני הקומות.

סרטון שפרסם משמר הגבול האמריקני

 

"אירועים מסוג זה מהווים איום לא רק על האנשים המנוצלים על ידי המבריחים, אלא גם על כל תושבי ארה״ב וביטחונה של אומתנו", אמרה רשות המכס והגבול.  המבצע היה האחרון במאמציהם של גורמים רשמיים להשבית את מבצעי הסחר בבני אדם ולסגור מבנים מסוג זה בטקסס. מוקדם יותר החודש, סוכן הסיור הראשי של לארדו, מתיו ג'יי הודאק, צייץ בטוויטר כי 182 אנשים ללא תעודה נעצרו בשלושה מבנים שונים שהבלשים חשפו בטווח של שעתיים.

 

גורמים רשמיים אמרו כי למעלה ממאה אנשים ללא תעודה זוהו כאזרחי מקסיקו, גואטמלה, הונדורס, אל סלבדור, אקוודור וניקרגואה. הם לא לבשו ציוד מגן אישי וכולם נבדקו רפואית. הרשויות הוסיפו כי מגיפת הקורונה לא האטה את הברחות בני האדם ואת אחסונן של קבוצות גדולות של אנשים בתנאים לא אנושיים.

הרשויות בארצות הברית עצרו כ-19 אלף ילדים שחצו לבדם את הגבול עם מקסיקו בחודש מרץ השנה, מספר הילדים הגדול ביותר שחצה את הגבול הדרומי של ארצות הברית בחודש אחד אי-פעם. לפני כן, רוב המהגרם היו מבוגרים. הנתונים כפולים ממספר הילדים שעברו את הגבול בפברואר, וגבוהים של פי חמישה בהשוואה למרץ 2020, אז חצו את הגבול ממקסיקו 3,221 ילדים. המספרים הגבוהים נרשמו אחרי שהנשיא ג'ו ביידן ביטל תקנות הגירה רבות שהטיל קודמו דונלד טראמפ. אחד הצעדים שנקט ביידן היה לאפשר לילדים שחוצים לבדם את הגבול להישאר אצל קרוביהם שישמשו נותני חסות, בזמן שדיונים בתיקיהם נידונים בבתי המשפט להגירה. זאת בניגוד למצב הקודם, שבו הילדים גורשו מעבר לגבול מיד עם חצייתם, ללא אפשרות לקבלת מקלט.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE