הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"נשמור על ריחוק חברתי ועל המסכות גם אחרי המגפה": יועצת מדעית בכירה רוצה שהקורונה תהיה רק ההתחלה בדרך חיים חדשה
שיכרון כוח או צורך קהילתי? לפי אחת היועצות המדעיות הבכירות לממשלת בריטניה נראה כי הצורך לעטות מסכה על הפנים הולך לחרוג הרבה מעבר לימים שבהם הקורונה תחלוף

יועצת רפואית בכירה של ממשלת בריטניה וחברת המפלגה הקומוניסטית לשעבר, סוזן מיכי, אומרת כי המסכות וההתרחקות החברתית צריכים להימשך "לנצח" וכי אנשים צריכים לאמץ התנהגות כזו בדיוק כפי שעשו עם חגירת חגורות בטיחות במכוניות.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מיכי, פרופסור לפסיכולוגיה בריאותית ב-UCL וחברה מוביל ב-SAGE, אמרה כי אמצעי בקרה כאלה צריכים להפוך לחלק מהתנהגותם הרגילה של אנשים.

"חיסונים הם חלק חשוב באמת בבקרת הפנדמיה, אבל זה רק חלק אחד. מערכת בדיקה, איתור ובידוד, כמו גם בקרת גבולות, הם חיוניים באמת. והדבר הנוסף הוא התנהגות אנשים. כלומר, התנהגות של התרחקות חברתית כמו גם לוודא שיש אוורור טוב [כשאתה בבית], או אם אין, לשים מסכות פנים, ולשמור על היגיינת הידיים והמשטחים".

"נצטרך לשמור על אלה לטווח הרחוק, וזה יהיה טוב לא רק עבור קוביד אלא גם כדי להפחית [מחלות] אחרות בזמן שה-NHS נאבק, אני חושבת לנצח, במידה מסוימת".

"אני חושבת שיש הרבה התנהגויות ששינינו בחיינו. עכשיו אנחנו חובשים חגורות בטיחות באופן שגרתי - פעם לא נהגנו כך. עכשיו אנחנו נוהגים להרים קקי של כלבים בפארקים - פעם לא היינו רגילים. כשאנשים רואים שיש איום ויש משהו שהם יכולים לעשות כדי להפחית אותו כדי להגן על עצמם, על יקיריהם ועל קהילותיהם, אז מה שראינו בשנה האחרונה הוא שאנשים עושים זאת". הערותיה של מיכי שוב מדגישות כמה יועצים מדעיים השתכרו מכוחם מאז ראשית ה-COVID-19 ולעולם לא רוצים לוותר עליו.

"באופן לא מפתיע, חדשות ערוץ 5 לא עשו כל מאמץ לבחון את הטענות הללו. מגישת התוכנית לא העלתה שום התנגדות לרעיון שמסכות והתרחקות חברתית ימשכו "לנצח".

הסנטימנט שלה מהדהד את זה של היועץ הממשלתי של בריטניה הפרופסור ניל פרגוסון, שהודה פעם שהוא מופתע שהרשויות הצליחו "לברוח" עם צעדים דרקוניים כמו אלה שהטילה סין הקומוניסטית בתחילת המגיפה.

"[סין] היא מדינה קומוניסטית של מפלגה אחת, אמרנו. לא נצליח לברוח עם נעילה באירופה, כך חשבנו ... ואז איטליה עשתה את זה. והבנו שאנחנו יכולים”, אמר פרגוסון.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE