הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הכתובת (שוב) על הקיר: עוד אירוע אנטישמי, הפעם בניו יורק
יומיים לאחר שרוססה כתובת נאצה אנטישמית על קיר בית כנסת בדרום קליפורניה, נמצאו כתובות אנטישמיות בתוך בית כנסת בניו יורק וגרמו לביטול אירוע שהיה אמור להיערך במקום בהשתתפות כוכבת הטלוויזיה היהודייה אילנה גלייזר

פחות משבוע לאחר הטבח בפיטסבורג וקולות האנטישמיות בארה"ב עדיין נשמעים, וגם נכתבים. לאחר שלפני יומיים רוססה כתובת נאצה אנטישמית מחוץ לבית הכנסת "בת' יעקב" בעיר ארוויין בדרום קליפורניה, היום נמצאה כתובת נוספת בתוך "בית הכנסת יוניון" בשכונת פרוספקט הייטס בברוקלין.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"בית הכנסת יוניון" בברוקלין. הכתובות נמצאו בכל קומות הבניין (צילום: ויקיפדיה)


במקום היה אמור להיערך היום אירוע אותו ארגנה כוכבת הטלוויזיה היהודייה אילנה גלייזר (המוכרת בעיקר מהסדרה "ברוד סיטי") שאמורה הייתה לראיין בתוך בית הכנסת את העיתונאית היהודייה אמי גודמן ושני מועמדים לסנאט מטעם מדינת ניו יורק, אנדרו גונארדס וג'ים גוהארן. 

משטרת ניו יורק קיבלה הודעה על הכתובות אתמול בערב וכאשר הגיעו שוטרים למקום הם גילו כתובות מזוויעות כגון "Die Jew Rats", "היטלר" ואזהרת "יהודים, כדאי שתהיו מוכנים". הכתובות רוססו בנקודות רבות בתוך בית הכנסת הגדול ועקב החשש שנוצר לאחר חשיפתן הוחלט לבטל את האירוע שתוכנן להתקיים בו על אף שכל מי שהוזמן אליו כבר הגיע למקום.

"אני לא יכולה לשים בסכנה את 200 האנשים הללו שרצו להגיע ולשמוע את הדברים שלנו בסביבה בטוחה", אמרה גלייזר לאחר מכן. השחקנית הסבירה גם לקהל שהגיע לבית הכנסת את סיבת ביטול האירוע והוסיפה כי לשנאה שבאה לידי ביטוי בבית הכנסת בצורה גזענית "אין מקום בארץ שלנו".


"אני לא יכולה לשים 200 אנשים בסכנה", אילנה גלייזר. (צילום: Shutterstock)


אחת ממשתתפות האירוע המתוכנן תיארה את התחושות לאחר גילוי כתובות הנאצה: "הייתה חרדה גדולה, במיוחד לאחר ריועי השבוע האחרון והבחירות המתקרבות, המתח והפחד רק התעצמו עוד יותר".

הדמוקרט אנדרו גוהארן, שהיה אמור ליטול חלק באירוע כמרואיין של אילנה גלייזר, הביע אגם הוא את תחושותיו לאחר מכן בצורה נחרצת מאוד: "אני זועם על כך שפחדנים ינסו איומים כאלה וישחיתו רכוש כדי להפיץ את השנאה שלהם. אני גאה שעמדנו ליד אחיותינו ואחינו בקהילה היהודית ובכלל בכל השיוכים הדתיים כי כולנו אמריקאים וכולנו ניו-יורקרים". משטרת ניו יורק הודיעה כי חקירה בעניין האירוע מתנהלת וכי עדיין לא בוצעו מעצרים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE