הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המודיעין הלאומי האמריקאי: איראן מנהלת ומממנת הפגנות אנטי ישראליות
דמות בכירה בקבינט של ארצות הברית הזהירה כי הרפובליקה האסלאמית מתערבת בצורה גסה בדעת הקהל, "מעודדת הפגנות ומספקת תמיכה כספית למפגינים"

גורמים מהמשטר האיראני מהלים קמפיינים מסיתים ומממנים הפגנות נגד ישראל בארצות הברית – כך נמסר ממנהלת המודיעין הלאומי אווריל היינס.

"בשבועות האחרונים, דמויות מממשלת איראן ניסו לנצל את ההפגנות המתמשכות בנוגע למלחמה בעזה, באמצעות שימוש בטקטיקות שראינו בשימוש של דמויות אחרות לאורך השנים", אמרה היינס.

"הבחנו בדמויות הקשורות לממשלת איראן שמתחזות לפעילים ברשת, מנסות לעודד הפגנות ואף מספקות תמיכה כספית למפגינים".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: רויטרס)

 

היינס אמרה שרבים מאזרחי ארה"ב שהשתתפו בהפגנות נגד ישראל הביעו את דעותיהם על מלחמת חמאס-ישראל בתום לב, אך חשוב היה להזהיר מפני דמויות זרות שמחפשות לנצל את הוויכוחים הפוליטיים הפנימיים למטרות זדוניות.

"אזרחים אמריקאים שנמצאים במטרה של מסע ההשפעה האיראני ייתכן שלא יהיו מודעים לכך שהם מתקשרים עם או מקבלים תמיכה מממשל זר", אמרה היינס. "אנו מזהירים את כל האמריקאים להישאר ערניים כשהם מתקשרים ברשת עם חשבונות ודמויות שהם לא מכירים אישית".

מאז שהיינס הזהירה את הקונגרס במאי על כך שמסעות השפעה איראניים הולכים ומתגברים בארה"ב בקשר למחזורי בחירות, המשטר המשיך להתאים את פעילויות הסייבר ברשתות החברתיות. היינס אמרה שסביר להניח שהם המשיכו להשתמש בנכסי מודיעין ובמשפיעים איראניים כדי לקדם נרטיבים שימושיים.

דוברת הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, התייחסה להצהרת היינס במהלך ההסברה לעיתונות ביום שלישי, ואמרה כי איראן וכל גורם זר אחר שמבקש לבצע פעילויות השפעה מסוג זה ולהעמיק פילוגים הוא בלתי מקובל.

"ממשלת ארה"ב תמשיך לתמוך ולהגן באופן נחרץ על אזרחיה במימוש זכויותיהם לפי התיקון הראשון לחוקת ארה"ב להפגין ולבטא דעות פוליטיות", אמרה ז'אן-פייר. "במקביל, אנו ממשיכים להזהיר נגד ולחשוף מאמצים זרים להתערב בעניינינו הפנימיים ולנסות להגביר קונפליקט".

הראשון הוא חלק בלתי נפרד מדמוקרטיה חזקה ותקינה, היא הוסיפה, השני הוא איום ו"לא יתקבל בשום אופן".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE