הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משפחה יהודית שהותקפה על ידי משפחה פרו-פלסטינית – תובעת את ניו יורק ב-100 מיליון דולר
אחרי שהותקפו על ידי משפחה אנטישמית בטקס סיום הלימודים בבית ספר יסודי בברוקלין, לנה לרנר ומשפחתה הגישו תביעת ענק נגד מחלקת החינוך של ניו יורק

משפחה יהודית מברוקלין מאשימה את מחלקת החינוך של ניו יורק, ה-DOE, בגין פשע שנאה אפשרי שהתרחש בטקס סיום של בית ספר יסודי בברוקלין בחודש שעבר, ותובעת פיצויים בסך 100 מיליון דולר.

לנה לרנר מבנסונהרסט אמרה שמשפחתה הותקפה מילולית ופיזית בטקס הסיום של כיתה ה' בבית הספר P.S. 682 בגרייבסנד ב-14 ביוני.

לנה היהודיה, בעלה יוהן נונייז הדומניקני-אמריקאי נוצרי, וחברי משפחה נוספים הגיעו לבית הספר כדי לחגוג את סיום הלימודים של ילדיהם התאומים.

לרנר סיפרה ל-amNewYork Metro שבמהלך הטקס, ילד שסיים את לימודיו לבש כובע מצופה בזהב עם הכיתוב "תשוחרר פלסטין" וגם הציג דגל פלסטיני כשקיבל את התעודה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הטקס הסתיים ללא תקלות, עד ששתי המשפחות נתקלו אחת בשנייה בתום האירוע. לרנר סיפרה כי בזמן שמשפחתה ניסתה לצלם תמונות מול דגל בית הספר, קרובי משפחתו של הנער עם דגל פלסטין החלו לדחוף את אמה, מהגרת מאוקראינה, הצידה.

"אמא שלי אמרה 'סליחה' פעם אחת, הם עשו את זה שוב, אמי אמרה סליחה פעמיים, ואז מתוך שום מקום הגבר המבוגר, שאני מניחה שהוא אב המשפחה, פשוט הסתובב אלינו ואמר 'תשוחרר פלסטין', מתוך שום מקום".

לרנר אמרה שבעלה יוהן אז אמר לאדם ההוא, "זה לא הזמן ולא המקום", והציע שכולם ישמרו על נימוס ורוגע. אז, האיש התחיל לצעוק בערבית, משפטים כמו "עזה שלנו" ו"מוות לישראל".

התקרית התפתחה לאלימה כאשר יוהן נדחף לרצפה ונחנק בזמן שאחרים אחזו ברגליים שלו והכו אותו.

בנם בן ה-16 של הזוג, בניסיון לעזור לאביו, קיבל אגרוף לפנים, סיפרה לרנר, והוסיפה שגם לה משכו את השיער והפילו אותה על הרצפה בזמן שצילמה את המתרחש.

לאחר האירוע, יוהן הובהל לבית החולים עם פציעה בראש, במרפק ובברך. כמעט חודש לאחר מכן, הוא אומר שעדיין יש לו כאבים בגוף והוא מטופל.

 

לנה ויוהן, הותקפו על ידי משפחה פרו פלסטינית

 

עורכי הדין של המשפחה, סנפורד רובנשטיין ומארק שיריאן, הגישו חמישה הודעות תביעה - אחת עבור כל חבר משפחה – נגד ה-DOE בטענה שהסוכנות "נכשלה בלספק אבטחה מספקת" ולמנוע את המתקפה. זאת מאחר שלא הייתה אבטחה במקום במהלך הקטטה.

"אנו רוצים שאלה שאחראים יישאו באחריות לא רק ברמה הפלילית אלא גם ברמה האזרחית", אמר רובנשטיין לתקשורת.

המשפחה מתכוונת לתבוע את ה-DOE ואחרים על נזקים פיזיים, אישיים ורגשיים שנגרמו כתוצאה מהתקרית המדוברת.

"ה-DOE אפשר לזה לקרות מכיוון שהמתחים גבוהים, ולא הייתה להם אבטחה ופיקוח מספקים על ההורים, המשפחה והאורחים כדי להבטיח שמשהו כזה לא יסלים לאלימות".

 

 

1% לא
99% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE