הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הסכם חסר תקדים: מבצע הטבח ההמוני הקטלני בארה"ב – יתרום את מוחו למדע
ניקולס קרוז שרצח 17 תלמידים ואנשי צוות בבית הספר בפארקלנד בפלורידה, הסכים להצעה שהגיעה מטעמו של אחד הניצולים, אנתוני בורגס, וכך מדענים יוכלו לחקור את מוחו

רוצח ההמונים מפלורידה ניקולס קרוז, שרצח 17 תלמידים ועובדים בתיכון מייג'ורי סטונמאן דאגלס שבפארקלנד, הסכים לתרום את מוחו למדע כחלק מ"הסדר אזרחי ייחודי" שהושג עם אחת מקורבנותיו.

קרוז הגיע לבית הספר התיכון בבוקר ה-14 בפברואר 2018, ועם נשק מסוג AR-15 פתח באש לכל עבר, במה שנרשם כאירוע הירי ההמוני בבית הספר הקטלני ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית.

אחד הקורבנות ששרד את הירי הוא אנתוני בורגס, כיום בן 21, שנורה חמש פעמים. עורך דינו, אלכס אריאזה, הציע את ההצעה המעניינת הזו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"חשבתי שאם מדענים יחקרו את מוחו, הם יוכלו אולי להבין מה יצר את המפלצת הזו", אמר בראיון לרשת 'פוקס ניוז'. "אולי היה כאן איזשהו חוסר איזון שגרם לזה שניתן היה למנוע את התקרית".

עורך הדין סקוט הרנדון, שייצג קורבנות אחרים, כינה את ההסדר כחסר תקדים.

"לא שמעתי על דבר כזה מעולם. זה די ייחודי", אמר. "זה מדגיש את התחושה של אלו שנותרו מאחור, שכל דבר שניתן היה לעשות כדי למנוע טבח כזה, צריך להיעשות".

סעיף נוסף בהסכם, נותן לבורגס את הזכות להשתמש בשם של קרוז בסרטים, ספרים ובמדיה החברתית.

הרוצח בן ה-25, שמרצה מאסר עולם, לא יוכל להרוויח מהפשע שלו ויהיה חייב לקבל אישור מבורגס לפני שייתן כל ראיון לכל כלי תקשורת.

אריאזה סיפר על הדיונים לגבי ההסכם, שהתנהלו בין אביו של בורגס, רורי, קרוז עצמו ועורך הדין. אנתוני בן ה-21, שסובל מפוסט טראומה, לא הרגיש בנוח להצטרף.

"אפשר היה לראות כמה הוא פסיכופת. הוא הסתכל על רורי כשסיימנו הכל ושאל אם הוא יכול להתנצל, ואז הוא ביקש סליחה כאילו היו בתאונת דרכים ביחד. זה היה פשוט קר ומוזר".

 

34% לא
66% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE