הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תקרית בטיחותית ב-LAX: מטוס בואינג איבד גלגל בזמן ההמראה
התקרית מתווספת לרשימה ארוכה של בעיות בטיחותיות מבית היצרן של בואינג, כאשר הגלגל נפל על מכוניות חונות בנמל התעופה

מטוס נוסעים של יונייטד איירליינס איבד גלגל ראשי בעת המראה מלוס אנג'לס ביום שני, מה שהוסיף לרשימה ארוכה של בעיות בטיחותיות של יצרנית המטוסים בואינג.

על המטוס של בואינג היו 174 נוסעים ושבעה חברי צוות, כאשר הוא המריא מנמל התעופה הבינלאומי לוס אנג'לס בשעה 7 בבוקר ביום שני.

ממש זמן קצר לאחר ההמראה, גלגל ממערכת הנחיתה נפל מהמטוס, ונפל על מכונית בחנייה הפרטית של עובדי שדה התעופה LAX.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

המטוס היה בואינג 757-200, והוא בן כמעט 30 שנה, לפי מסד הנתונים של מטוסים Planespotters.net. החברה הפסיקה את ייצור המטסו הזה באוקטובר 2004.

למרות שהגלגל נפל, המטוס הצליח לנחות בביטחה בנמל התעופה הבינלאומי דנבר, זאת ללא נפגעים.

"הגלגל אותר בלוס אנג'לס, ואנו חוקרים מה גרם לאירוע זה", אמרה יונייטד בהצהרה לתקשורת.

האירוע הזה כאמור הוא האחרון בסדרת בעיות מדאיגות עם צי המטוסים של בואינג, והוא המקרה השני עם מטוס המופעל על ידי יונייטד אייליינס שאיבד גלגל בזמן ההמראה.

האירוע הזה מסמן את האחרון בסדרת בעיות שדווחו עם צי הבואינג של יונייטד איירליינס השנה, והוא המקרה השני של מטוס בואינג המופעל על ידי יונייטד איירליינס שאיבד גלגל במהלך המראה. במרץ, מטוס B777-200 איבד צמיד באמצע הטיסה מסן פרנסיסקו אל יפן.

ממש יום לאחר מכן, בואינג MAX8-737 סבל מקריסת מערכת הנחיתה לאחר ניסיון המראה משדה"ת הבינלאומי ג'ורג' בוש ביוסטון, טקסס. בסוף חודש מאי, טיסת יונייטד משיקגו לסיאטל נאלצה לבטל את ההמראה, לאחר שהמנוע עלה באש בעת התאוצה על המסלול.

וכך, לפני מספר ימים, בואינג הגיעה להסכם עם ה-FAA והודתה באשמה בעבירה אחת של הונאה, לאחר שהטעתה רגולטורים לאשר את המטוס שהיה מעורב בשתי תאונות קטלניות, ב-2018 ו-2019, וגרמה למותם של 346 בני אדם.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE