הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המלונות בניו יורק שהוסבו למקלטי מהגרים – גורפים יותר ממיליארד דולרים ממסי התושבים
80% מהמקלטים ללמעלה מ-65 אלף המהגרים שבתפוח הגדול היו עד לא מזמן מיועדים לתיירים מקומיים או בינלאומיים. אבל העסקה עם העירייה בהחלט משתלמת עבור בעלי המלונות

מלונות בניו יורק גורפים בקלות יותר ממיליארד דולרים מכספי משלם המסים על ידי הפיכת המבנים שלהם למקלטים למהגרים.

מתוך 193 מקלטי המהגרים שהעיר משתמשת בהם למגורי 65,300 מהגרים, 153 מהם, או כמעט 80%, הם מלונות, מוטלים או אכסניות. כך לפי מסמך פנימי של העיר שהתקבל לידי ה'ניו יורק פוסט'. למעשה, 16,000 חדרים הוצאו משוק התיירות כדי לאכלס מהגרים.

עיריית ניו יורק מוציאה בממוצע 160 דולר לחדר במלון למגורי מהגרים, על פי דיווח של גורמים פנימיים, אף על פי שחלק מהמפעילים דיווחו כי הם הרוויחו יותר מ-300 דולר ללילה לחדר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

עד ה-31 במאי, מתוך ההערכה שהוצאו 4.88 מיליארד דולר על משבר המהגרים, 1.98 מיליארד דולר הולכים לדיור, שכולל את עלויות המלונות אך גם מקלטים אחרים כמו ערי האוהלים בשדה פלויד בנט ובאי רנדל.

בין החוזים המפתיעים יותר למקלטי מהגרים נמנה עסקה בשווי 5.13 מיליון דולר לחודש בין מלון רואו NYC במידטאון מנהטן, שבו 1,331 חדרים, לבין סוכנות הבריאות ובתי חולים של העיר, לפי דוח חבר המנהלים מחודש יוני. בינתיים, מלון קראון פלאזה JFK בסאות' ג'מייקה, קווינס, זכה בעסקה של 2 מיליון דולר לחודש עבור שימוש ב-335 החדרים שלו, כפי שהדוח ציין.

ויליאם שנדלר, מנהל ה'איירון בר' שנמצא ממול למלון רואו, אמר שהוא ועסקים אחרים בשכונה נפגעים בשל החלטת העיר לארח מהגרים במלונות יוקרה, שקודם לכן היו מלאים בלקוחות.

"המסים שלנו משמשים לתשלום עבור המהגרים, ומאיפה אנחנו אמורים להפיק הכנסה?" אמר שנדלר. "איך כעסק אנחנו יכולים לתפקד?".

חברת המועצה ג'ואן אריאולה, רפובליקנית מקווינס, אמרה שהמלונות נבנו לצורך תיירות - "לא למקלט עבור המהגרים שזורמים דרך הגבולות שלנו מדי יום".

"המקומות האלה היו אמורים לקדם את כלכלת העיר הזו, אבל במקום זה הם הפכו לנטל ועולים לנו המון כסף", היא הוסיפה.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE