הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בואינג הסכימה להודות באשמת הונאת ה-FAA – ובכך נמלטת מעונש חמור
יצרנית המטוסים תודה כי הונתה את רשות התעופה הפדרלית בהערכת מטוסי 737-MAX בקשר לשתי תאונות קטלניות שהביאו למותם של כמעט 350 בני אדם

חברת בואינג הסכימה לעסקת טיעון עם משרד המשפטים האמריקאי, שתכלול הודאה באשמה בקנוניה להונות את ארה"ב בקשר להטעיית הרשות הפדרלית לתעופה במהלך הערכת מטוסי 737-MAX, זאת בקשר לשתי תאונות קטלניות.

זה מייצג עוד כתם שחור עבור החברה לאחר סדרה של טעויות קשות בנושאי בטיחות, אך ההסכם מנע מהחברה השלכות שיכולות היו להיות חמורות יותר.

החברה תשלם עד 487 מיליון דולר בקנסות - חלק קטן מ-24.8 מיליארד דולר שמשפחות הנפגעים רצו שיצרנית המטוסים תשלם. משפחות הנפגעים משתי התאונות הקטלניות של עם מטוס 737-MAX התנגדו לעסקה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

ההודאה באשמה היא מכה קשה למוניטין של בואינג, חברה שהייתה ידועה בעבר באיכות ובבטיחות של מטוסיה המסחריים. מעבר לתאונות הקטלניות של מטוסי ה-737-MAX, החברה נתקלה בסדרה של שאלות לגבי הבטיחות והאיכות של מטוסיה. בינואר, חלק של מטוס באוינג שהופעל על ידי אלסקה איירליינס נפל בתחילת הטיסה, והשאיר חור גדול בצד המטוס.

ההסכם קובע שבואינג תצטרך לפעול תחת הפיקוח של מפקח עצמאי - אדם שיבחר על ידי הממשלה - לתקופה של שלוש שנים. אך הפיקוח והקנס לא הספיקו למשפחות הנפגעים, לפי אחד העורכי הדין שלהם.

"עסקה זו, שנראית כמו עסקה מתוקה, נכשלת בלהכיר בכך שבגלל הקנוניה של בואינג, 346 אנשים מתו", אמר בהצהרה פול קסל, פרופסור למשפטים באוניברסיטת יוטה שמייצג רבים מבני משפחות נפגעי תאונת ליון אייר ב-2018 ותאונת אתיופיאן אייר ב-2019.

"עסקה מטעה ונדיבה זו בבירור אינה באינטרס הציבורי", הוא הוסיף. המשפחות דורשות משפט ציבורי על האשמות.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE