הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רוצים לקבל אזרחות? תצהירו שלישראל יש זכות קיום
האנטישמיות הגואה לצד האוכלוסייה הפלסטינית הגדולה, מדאיגה את ממשלת גרמניה שביצעה רפורמה בהליך ההתאזרחות – כעת כל המבקש יידרש "להתחייב לערכים" של המדינה

גרמניה מנסה להתמודד עם האנטישמיות הגואה על ידי תנאי מכל מי שמגיש בקשה לאזרחות – להצהיר כי הוא מכיר בזכותה של ישראל להתקיים.

המהלך נכנס לתוקף ביום חמישי האחרון במסגרת שינויים שנעשו בחוק האזרחות של גרמניה, כשברלין מנסה להילחם בעליית האנטישמיות בעקבות המלחמה של ישראל נגד חמאס.

"אם אתה רוצה להתאזרח בגרמניה, אתה חייב להתחייב לערכים של חברה חופשית. זה כולל במיוחד את הכבוד והשוויון של כל האנשים", אמר משרד הפנים של גרמניה בהצהרה. "פעולות אנטישמיות, גזעניות או אחרות לא אנושיות אינן תואמות את הבטחת הכבוד האנושי של החוקה הבסיסית".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

מבחן האזרחות של גרמניה הורחב לכלול שאלות בנושא אנטישמיות.

"בתגובה לעליית האנטישמיות בגרמניה, השאלון של מבחן האזרחות גם הורחב", אמר משרד הפנים, ורשם נושאים שכללו "אנטישמיות, זכות קיום של מדינת ישראל וחיי היהודים בגרמניה".

המבחן מורכב מ-35 שאלות בנושאים כמו דמוקרטיה והיסטוריה של גרמניה. לפחות 17 שאלות צריכות להיענות נכון כדי לעבור, כפי שדווח ב'ג'רוזלם פוסט'.

בכירים גרמנים, כולל הקנצלר אולף שולץ, התחייבו לתמיכה בלתי מתפשרת בישראל לאחר מתקפת הטרור האכזרית בבוקר שמחת תורה. זאת לצד התחזקות קולות בממשלת גרמניה הקוראים להפסקת אש.

גרמניה היא ביתם של האוכלוסייה הפלסטינית הגדולה ביותר באירופה כאשר הזעם על מלחמת ישראל נגד חמאס ברצועת עזה הולך וגובר.

השינויים בחוק האזרחות לא רק ששאפו להילחם באנטישמיות, אלא גם שאפו ל"מודרניזציה" של גרמניה על ידי מהירות תהליך האזרחות.

אלה שעבדו בגרמניה בחמש השנים האחרונות נחשבים כעת "משולבים היטב" ולא צריכים עוד להמתין שמונה שנים שנדרשו בעבר לפני שיבקשו אזרחות.

מועמדים גם לא צריכים עוד לוותר על אזרחותם הקודמת כדי להתאזרח בחברה הגרמנית.

 

5% לא
95% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE