הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כלכלת חרם: מנגנון דיכוי היהודים לאורך ההיסטוריה מתחזק שוב
הפלסטינים ותומכיהם מעוניינים בפיתרון סופי לבעיה היהודית - פעילות ה-BDS כפי שהיא מתבטאת בקמפוסים היא רק השלב הראשון בדרך למימוש מטרת ההשמדה

חרם כלכלי נגד היהודים תמיד היה צעד מקדים לחיסולם לאורך ההיסטוריה המודרנית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


  1. ספרד בימי הביניים: אחת הדוגמאות הראשונות לשימוש בחרם כלכלי כאמצעי לדיכוי היהודים הייתה בספרד של ימי הביניים. לפני הגירוש הגדול בשנת 1492, הוטלו הגבלות כלכליות קיצוניות.

  2. פולין וליטא בשנות ה-20 וה-30 של המאה ה-20: באותן שנים, סבלו היהודים במזרח אירופה מהגבלות כלכליות חמורות. החרם הכלכלי נועד למנוע מהם גישה לשוקי המסחר המקומיים, ובכך לפגוע במעמדם הכלכלי והחברתי. ידועים הסיפורים על סוחרים יהודים שבנו את התשתית התעשייתית בפולין שהפכו לפושטי יד חסרי-כל עוד טרם עלה היטלר לשלטון.

  3. הפרעות בארץ ישראל (תרצ"ו-תרצ"ט): ערביי ארץ ישראל השתמשו בחרם כלכלי כאמצעי להחלשת היישוב היהודי במהלך פרעות תרצ"ו-תרצ"ט - כאן היה זה ניסיון להגביל את העלייה וההתיישבות היהודית ולאסור על מכירת קרקע ליהודים. החרם היה חלק ממערכת פעולות שנועדה לחסל את קיומו העצמאי של היישוב ואשר שולב במעשי רצח של מאות רבות של יהודים עוד טרם תש"ח.

  4. גרמניה הנאצית והאריזציה: המקרה המפורסם מכל - תקופת השלטון הנאצי בגרמניה כאשר הופעל חרם כלכלי רחב היקף על היהודים. תהליך ה"אריזציה" - החרמת רכושם והעברתו לידיים אריות - היה כמו ב-3 הדוגמאות הראשונות 'קדימון' למהלך עתידי שבו יושמדו או יבוצע ניסיון השמדה ביהודים.

  5. החרם הערבי של מדינות ערב: החרם הערבי הגדול שנמשך למעשה עד היום, אם כי נחלש משמעותית מאז שנות ה-80 הקשה בשנותיה הראשונות על המדינה לקיים קשרי מסחר עם לפחות חצי ממדינות העולם

ישנה סיבה שלאורך ההיסטוריה שונאי ישראל הקתולים, הסלאביים, הערבים, והגרמניים נקטו בצעדים כלכליים כתהליך מקדים למעשי ההשמדה.

ראשית כידוע, היהודים תמיד סבלו מסנקציות כלכליות בכך שנאסר עליהם לעסוק במשלחי יד רבים, אבל בעיקר החרם הכלכלי נועד להשיג -

  1. בידוד: המנתק יהודים משאר החברה ומחניק את אפשרויות תנועתם הכספית ובכך מגביל אותם גם פיזית - הדבר מקל בכך על אי-ביאה באינטרקציה עימם מה שמקל בכך על דמוניזציה והצגתם כאויבי העמים.
  2. החלשה: באמצעות פגיעה בפרנסתם ובמקורות ההכנסה שלהם, ובידודם, החרם הופך את היהודים למטרה שקשה לה להגן על עצמה.

אם נוסיף לכך את האמונה המשותפת לכל הגורמים הללו שהיהודים מנהלים איזו קונספירציה נסתרת לשליטה בהון, אזי ישנה גם את האמונה שבמידה ויוחרמו מוצרים ישראליים או עסקים יהודיים - אזי מה שיתרחש הוא מצב של אובדן הכוח הפוליטי היהודי העולמי כתוצאה של הדברים.

המקרה הפלסטיני

במקרה הפלסטיני, החרם הכלכלי נועד גם הוא לבודד את היהודים, להחלישם וליצור תנאים שיאפשרו השתלטות על אדמותיהם ואת סילוקם מארץ ישראל או את השמדתם בה כפי שמנוסח באמנת אש"ף וחמאס.

הטקטיקות ההיסטוריות שננקטו במקומות שונים לאורך ההיסטוריה ממשיכות להוות חלק מהקונפליקט המתמשך בין הישראלים לערביי הארץ.

עכשיו אולי ניתן לראות מדוע הסטודנטים האנטישמיים בכל הקמפוסים מבקשים קודם כל מהנהלת האוניברסיטה להסיר את השקעותיהם במדינת ישראל. גם הם יודעים, קל יותר לשחוט פרה זרה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE