הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רגע לפני יום הולדתו ה-115: האיש המבוגר בעולם הלך לעולמו
הסוד לחיים הארוכים של חואן ויסנטה פרס מורה מוונצואלה היה "עבודה קשה, ללכת לישון מוקדם, לשתות כוס אלכוהול כל יום – ולשאת את אלוהים בלב"

האיש המבוגר בעולם, חואן ויסנטה פרס מורה מוונצואלה – הלך לעולמו ביום שלישי כאשר הוא בן 114, חודשיים בלבד לפני שהיה אמור לחגוג את יום הולדתו ה-115.

פרס מורה, שהקדיש את חייו הארוכים ל"עבודה קשה, ללכת לישון מוקדם ולשאת את אלוהים בליבו", הותיר אחריו 11 ילדים, 41 נכדים, 18 נינים ו-12 ילדיהם.

הוא הוגדר כאיש המבוגר ביותר בוונצואלה עוד בשנת 2020, והוכר על ידי ספר השיאים של גינס כאיש המבוגר בעולם במאי 2022.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

מושל מדינת טאצ'ירה, שם חי ומת פרז מורה, אישר את לכתו: "חואן ויסנטה פרס מורה היקר שלנו, היום, בעצב וכאב עמוק, אנו נפרדים ממך ומהאופן שייצגת את טאצ'ירה: צנוע, עובד קשה, שליו, אוהב את משפחתו ואת המסורת שלו".

"ביחד עם אשתי וילדיי, היה לנו העונג והגאווה לפגוש אותו ואת אהוביו. תמיד נזכור אותו על האופטימיות שלו בחייו, האמונה, התקווה והאהבה העמוקה למדינה שלנו. הוא תמיד היה סמל של טוב, חוכמה ושמחה, וזו הסיבה שהמורשת שלו תחיה לנצח בליבנו ובחיינו".

פרס מורה נולד בשנת 1909, וכאמור היה אמור לחגוג את יום הולדתו ה-115 ממש בקרוב, ב-27 במאי. הוא היה הילד התשיעי מתוך 10, וכבר בגיל חמש החל לעבוד עם אביו ואחיו בחקלאות, בעיקר בקצירת קני סוכר וקפה.

 

 

הוא מעולם לא עזב את החווה שלו – אפילו כשהתמנה בשנת 1948 להיות שריף האחראי על פתרון סכסוכים במשפחה.

הוא התחתן עם אדיופינה דל רוסריו גרסיה, והם חיו יחד במשך 60 שנה, עד שהיא מתה בשנת 1997.

כאשר הוכרז כאיש המבוגר ביותר בעולם, בגיל 112 שנים ו-253 שנים, הוא חשף כי "הסוד לחיים ארוכים הוא עבודה קשה, מנוחה בחגים, ללכת לישון מוקדם, לשתות כל יום כוס של אגוארדיינטה, לאהוב את אלוהים ותמיד לשאת אותו בלב".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE