הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"היהודים שותים דם נוצרי": פוטרה המגישה השמרנית המפורסמת קנדיס אוונס מה-Daily Wire לאחר שתמכה בעלילת דם עתיקה
היא הגנה על הרטוריקה הנאצית של קניה ווסט, גינתה את ישראל, וטענה כי יש "חוגים יהודים חזקים בהוליווד המוגנים מכל ביקורת", עתה נראה כי היא חצתה את כל הגבולות לאחר שאימצה ותמכה בעלילת דם הגורסת כי יהודים שותים דם של ילדים נוצרים

ג'רמי בורינג, מנהל ה-Daily Wire, אתר החדשות והתוכן השמרני העצמאי הגדול באמריקה, שיתף ביום שישי ב-X את החלטתו לפטר את המגישה הפוליטית השנויה במחלוקת שלו, קנדיס אוונס.

"ה-Daily Wire וקנדיס אוונס סיימו את מערכת היחסים שלהם", פרסם בורינג ללא הסבר נוסף על הפיצול.

המהלך מגיע כאשר הסכסוך של אוונס עם בן שפירו, המייסד השותף של ה-Daily Wire בנושא ישראל הלך והחריף.

לאחר מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר, אוונס התגלתה כמבקרת גלויה של ישראל, ולאחרונה "עשתה לייק" לפוסט ב-X העוסק בתיאוריית קונספירציה בת מאות שנים הטוענת שיהודים שותים את דמם של נוצרים.

בפוסט שהתפרסם ב-X בשבוע שעבר, 'הרב של הסלבריטאים', הרב שמולי בוטח, האשים את אוונס בכך שהיא "ארכי אנטישמית" ש"מסיתה את חסידיה שונאי היהודים לאיים ברצח יהודים ובמיוחד לרצוח אותי".

בוטח היה מטרה להתפרצות של אוונס שטענה כי יש "מעגל קטן" של אנשים בהוליווד "המשתמשים בעובדה שהם יהודים כדי להגן על עצמם מכל ביקורת".

אוונס המשיכה עם פוסט שפרסמה ב-X מוקדם יותר החודש, בו כתבה: "התעורר עולם, למפלצות שגרמו סבל עצום לאחרים באמצעות השמצות, איומים וכפייה. הרב שמולי הוא אחד המפלצות הללו וכל אדם שמגן עליו או על בתו השרלטנית מיד חשוד".

בוטח גם שיתף לאחר מכן הודעה ישירה שקיבל ממישהו שאיים: "אני אתפוס אותך 'Jew Boi' [שגיאה במקור]. אני אשבור לך את האף. אני אראה אותך בוכה כמו תינוק".

בוטח קיבל שלל תגובות שלועגות לו על הפוסט שלו, כולל אחת מהמשתמש @christ_gnosis שבה נכתב: "זה ה-20 בפברואר, רבי. שוב אתה שיכור מדם נוצרי?".

אוונס כנראה מצאה את התגובה משכנעת במיוחד, ונתנה לייק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

אוונס גם הגנה על ההתלהמות האנטישמיות והפרו-נאצית של קניה ווסט - גינתה "יהודים פוליטיים", והאשימה אותם בהדלקת אנטישמיות ובהיותם "כמה מהאנשים השפלים, הלא ישרים והמניפולטיביים ביותר שפגשתי אי פעם".

"במסווה של מאבק באנטישמיות, הם למעשה יוצרים אותה", אמרה אוונס בתוכנית האירוח שלה.

בינתיים, בן שפירו ביטא בפומבי את ביקורתו על אוונס על רקע הסכסוך בין ישראל לעזה, וכינה את עמדתה - "מחפירה לחלוטין".

"אני חושב שההתנהגות שלה הייתה מחפירה, ללא ספק", הוסיף שפירו בקליפ שפורסם ברשתות החברתיות, שם גם ניתן לשמוע אותו מאשר כי אוונס "עדיין עובדת בחברה שלי".

בעוד שפירו הוא מייסד שותף ובעלים משותף של אתר החדשות, הוא הצהיר בעבר שאין לו סמכות לפטר את אוונס, שהנחתה תוכנית אירוח מאז 2021.

זה רחוק מלהיות הפעם הראשונה שאוונס מחליפה דברים אודות ישראל ואנטישמיות עם שפירו, שגדל במשפחה יהודית אורתודוקסית.

בעבר הקבוצה השמרנית שהשיקה את הקריירה של אוונס, 'מרכז החופש של דיוויד הורוביץ' ניתקה את קשריה ארוכי השנים עם אוונס, תוך שהמרכז מצטט את "הערותיה הבורות, השונאות והבוטות מבחינה מוסרית כלפי ישראל והיהודים".

ההחלטה של האאוטלט לסיים את מערכת היחסים עם אוונס באה בהפתעה לצופים, שהפגינו רגשות מעורבים בתגובה לחדשות.

בעוד משתמש אחד אמר כי הוא "ראה את זה מגיע [מ]מרחק של קילומטר", אחר אמר שזה "מוטב מאוחר מאשר אף פעם".

הרי שמגיב אחר בשם קית' וודס כינה את המהלך "מחפיר", "כמו כל השמרנים הממסדיים, האמונה שלך בחופש הביטוי מסתיימת בביקורת על הציונות", הוסיף וודס. "אנחנו עומדים עם קנדיס!".

"האם בן נתן לכם איום - 'היא הולכת או אני'?" שאלה אחרת.

9% לא
91% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE