הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האם שוק הדיור בפלורידה לקראת משבר?
מחירי דירות והביטוח מזנקים, שיעור המכירות במגמת ירידה – וכמות הנכסים הפנויים עלתה בינואר בכ-30 אחוזים. המתווכים חוששים, אבל יש גם מי ששומר על אופטימיות

שוק הדירות בפלורידה נמצא בירידה מטרידה לאחר שנים של פריחה נדל"נית.

בינואר האחרון, מכירות הדירות ירדו ב-6.8 אחוזים לעומת שנה שעברה, כמו כן גם ירידה במכירות ממתינות – זאת על פי נתונים שפורסמו על ידי חברת התיווך Redfin.

ברוב השווקים הגדולים של פלורידה נראית ירידה במחירי הדיור – אבל גם ירידה בשיעור מכירות הדירות. כל זאת בניגוד לשאר המדינות בארצות הברית, שם לרוב המחירים עולים וכמות המכירות שומרות על יציבות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

במיאמי, למשל, מחירי הדירות ירדו בשלושה אחוזים בינואר האחרון, כמות המכירות ירדה בתשעה אחוזים ואילו נרשמה עלייה של 27% בדירות החדשות שיצאו לשוק.

במטרו של ג'קסונוויל, מחיר הדירות החציוני ירד ב-7% בערך והמכירות ירדו ב-27%, ואילו שוק הדיור תפח ב-32% של דירות פנויות.

מומחים הסבירו את הסיבות מאחורי המגמה - מחירי הביטוח שעולים ודמי השכירות שגם כן מזנקים גורמים לירידה בביקוש מצד אנשים המחפשים להיות בעלי דירה.

ואכן, מחירי הביטוח הרקיעו שחקים. הנתונים מצביעים על כך שעלות ביטוח דירה במדינת הסאנשיין זינקה ב-102 אחוזים בשלוש השנים האחרונות, והמחירים כיום גבוהים פי שלושה מהממוצע הארצי.

כך למשל, בשנה שעברה העלות הממוצעת של ביטוח דירה בפלורידה עמדה על כ-6,000 דולר, שזו הפרמיה הגבוהה ביותר בארצות הברית.

מוקדם יותר השבוע, אשת הפיננסים המוכרת סוז אורמן הודתה שהיא ויתרה על כיסוי לדירה שלה בפלורידה המשתרעת על פני כ-200 מ"ר, זאת מאחר שהפרמיות השנתיות שנקבעו לה עלו על 28,000 דולר בשנה.

עוד סיבות למחירים הגבוהים הללו, היא ההוריקנים ההרסניים שנראים מדי שנה במדינה, כמו גם שיעור הונאות גבוה. נוסף על כך, הממשל בפלורידה העביר תקנות חדשות ומחמירות לאחר קריסת בניין הדירות ב-Surfside בשנת 2021.

 

ההרס אחרי הוריקן אידליה, אוגוסט 2023 (צילום: רויטרס)

 

"דירות שבעבר ראו עמלת תחזוקה חודשית של 400 דולר, עולות כעת 700 דולר. זה גורם לקונים לחשוב מחדש", אמר חואן קסטרו, מתווך מחברת Redfin.

אבל יש מי ששומר על אופטימיות – והוא לורנס יון, כלכלן ראשי וסגן נשיא בכיר למחקר באיגוד המתווכים הלאומי, שהזכיר כי "לפלורידה יש את אחת מיצירת מקומות העבודה וגידול האוכלוסייה מהמהירות ביותר מבין כל המדינות".

 

15% לא
85% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE