הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פלורידה צעד אחד לפני הורדת הגיל המינימלי לרכישת כלי נשק
אחרי הטבח בפארקלנד ב-2018, המדינה קבעה שרק מי שעבר את גיל 21 יוכל להתחמש. אבל בית הנחברים מנסה ללכת אחורה – ולהוריד את הגיל ל-18

הצעת חוק שנויה במחלוקת אושרה ביום שישי על ידי בית הנחברים בפלורידה, הנשלט על ידי הרפובליקנים, שאם תעבור את הסנאט של המדינה – הגיל המינימלי לרכישת כלי נשק חם ירד מ-21 ל-18.

על פי ארגון לבטיחות נשק, Everytown, החוק הפדרלי מחייב אדם להיות בן 21 לפחות כדי לרכוש אקדח באופן חוקי. אבל צעירים בני 18 רשאים לקנות נשק ארוך.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תיעוד מהטבח בפארקלנד

 

המתנגדים למהלך הזכירו את הטבח הקטלני ביותר שאירע בבית ספר תיכון בהיסטוריה של ארה"ב, כאשר בפברואר 2018 היורה ניקולס קרוז בן ה-19 נכנס לבית הספר התיכון מרג'ורי סטונמן דאגל בפארקלנד, אזור מיאמי, ורצח 17 בני אדם.

למרות זאת, נותן החסות להצעת החוק – בובי פיין הרפובליקני, אמר: "אני לא מודאג לגבי בתי הספר שלנו בפלורידה, הם בטוחים... מה שאני מודאג לגביו זה הילדים שלי, הנכדים והלדים שלכם שלא יכולים להגן על עצמם כי אנחנו מגבילים את הזכויות שלהם".

הדמוקרטים במדינת הסאנשיין כמובן התנגדו להצעה, אבל גם ארבעה נציגים רפובליקנים: לינדה צ'ייני, צ'ים למארקה, ויקי לופז וסינדי סטיבנסון.

סטיבנסון אמר לחדשות 'ניוזוויק': "זה ידוע היטב שנוער מתחת לגיל 21 נמצאים בסיכון גבוה יותר להתאבדות או לביצוע עבירות עם נשק. לכן אני לא רואה שום תועלת או סיבה מעשית להוריד את הגיל, אבל אני כן רואה סיכונים. סיכון לפציעה ומוות של חפים מפשע, והרס חיים. הסיכון הזה לא מקובל עלי".

בעקבות אותו טבח נוראי בבית הספר ליד מיאמי, פלורידה העבירה חקיקה שכונתה על שם התיכון, שהעלה את הגיל המינימלי ל-21 עבור רכישת נשק. אבל אם ההצעה החדשה תעבור, היא תבטל את החקיקה הזו והחל מה-1 ביולי, צעירים בני 18 יוכלו להתחמש בקלות.

 

34% לא
66% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE