הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"מסר למיאמי": אחת מניצולות הטבח בקמפיין אנונימי ברחבי העיר
האמנית, וקבוצה של יהודים נוספים, פרסו מייצגים ברחבי העיר עם מסרים שונים, בהם: "מאחלים שלא יאנסו את הבנות שלכם ושהעולם יצדיק את זה"

קבוצה אנונימית של אמנים יהודים פתחה בפרויקט ברחבי מיאמי, שמארחת בימים אלה אירוע תרבות ברחבי העיר, שמטרתו להעלות את המודעות לקורבנות האונס מהטבח של ה-7 באוקטובר.

המיצגים השונים מציגים טקסט על רקע אדום עם מסרים כמו: "אונס זה לא התנגדות", "מאחלים שלא יאנסו את הבנות שלכם ושהעולם יצדיק את זה" ו-"האו"ם אומר שאונס הוא פשע מלחמה. חוץ מבישראל".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הפרויקט, אותו כינו "מסר למיאמי", הוקרן על משאית שנסעה ברחבי העיר, על בניין הצלב האדום ועל מבנה בצומת בין לינקולן רואד ושדרות קולינס.

מיצג דומה הוקרן גם במהלך אירוע שנערך במוזיאון 'באס', אך צוות המקום הסיר אותו תוך שעה.

אחת האמניות, שהיא ניצולת הטבח, אמרה: "הימים של 'מיאמי ארט באזל' הם זמן בו אמנים, אוצרים, אנשי אופנה ואנשי מוזיקה, והרבה גורמים מתעשיות אחרות מתאגדים... ורצינו לקחת את ההזדמנות כדי להגיד משהו".

"אבל מעולם לא ציפינו שנצטרך לשכנע את קהילת האמנות שיש לגנות אונס, שאונס הוא לא נשק, ובכלל שזה קרה", הוסיפה. "מכיוון שעולם האמנות מיקם את עצמו כמכיל וכמקום של אקטיביזם, אני מרגיש כל כך מאוכזב מהם".

 

 

היא מתחה ביקורת על ארגונים בינלאומיים שהתעלמו מהעדויות לאונס. "זו אותה חיה כמו הכחשת שואה. זה חוסר אמון ביהודים והפיכתם ללא אנושיים – וזו אנטישמיות".

"רמת הגזלייטינג והטראומה היא אינטניסיבית. יש אנשים שאומרים שהם מאמינים לנו, אבל שזה מגיע לנו. וזה כמו להגיד, 'אבל היא לבשה חצאית קצרה', ומאשימים את הקורבן באונס. אבל אז ראיתי אינטלקטואלים מביעים עמדות כאלה".

 

 

15% לא
85% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE