הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לאחר שאסר על הפגנות פרו-פלסטיניות: תביעה נגד מושל פלורידה
דה-סנטיס אסר על פעילות של תא סטודנטים שחגג את פיגוע הטרור של חמאס, אך כעת האיגוד האמריקאי לחירויות האזרח תובע: "השתקת פרו-פלסטינים לא מגנה על הקהילה היהודית"

סניף של תא סטודנטים פרו-פלסטיני בפלורידה, שחגג את הטבח שביצע חמאס, תובע את האוניברסיטה בה פועל ואת המושל רון דה-סנטיס, לאחר שהנחה על מוסדות הלימוד לאסור את הפעילות שלהם אשר תומכת בטרור.

לפני קצת פחות מחודש, מנהל המערכת האוניברסיטאית של פלורידה הוציא צו האוסר על פעילותו של תא הסטודנטים לצד בפלסטין, ה-SJP, זאת "בהתייעצות עם המושל דה-סנטיס" שהורה לפקולטה לשלול את ההכרה הרשמית של הפעילים הללו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: רויטרס)

 

בתגובה, האיגוד האמריקאי לחירויות האזרח (ACLU) הגישה בשם התא SJP, בקשה לצו מניעה ראשוני: "האיסור של פלורידה נגד מימוש זכויות הביטוי והתאגדות, היא הפרה ברורה של התיקון הראשון".

המנכ"ל הזמני של ACLU בפלורידה, הווארד סיימון, הפציר בדה-סנטיס להיצמד להתחייבות "לכבד את חופש הביטוי, הדיון הפתוח והבעת התנגדות שלווה בקמפוס".

"אם גורמים רשמיים בפלורידה חושבים שהשתקת סטודנטים פרו-פלסטינים מגנה על הקהילה היהודית או על מישהו אחר, הם טועים. ההתקפה על חופש הביטוי היא מסוכנת", אמר.

כזכור, דה-סנטיס נקט צעדים נגד תא הסטודנטים, אשר פועל בכל רחבי ארצות הברית, לאחר שזה הביע את תמיכתו ב"התנגדות הפלסטינית" וטען כי מתקפת הטרור של חמאס על אזרחי ישראל היא תוצאה של "אפרטהייד, טיהור אתני, הפצצות ללא הבחינה ופרובוקציות אחרות".

המושל הרפובליקני, שהביע פעם אחר פעם את תמיכתו האיתנה בישראל, הנחה לפעול נגד ארגונים שכאלה, במהלך שהוא "מוצדק לחלוטין במסגרת החוק" שקובע כי זו עבירה פלילית לספק ביודעין סיוע חומרי או משאבים לארגון טרור זר.

דה-סנטיס טען אז כי התייצבות בגלוי לצד "ארגוני טרור אכזריים" זה כמו "להתאבד עם המדינה". הוא הוסיף: "זו לא תרבות ביטול. יש להם זכות לצאת ולהפגין, אבל הם לא יכולים להביע תמיכה בטרור. הם קשרו את עצמם לחמאס, ולכן ביטלנו אותם".

 

 

17% לא
83% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE