הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חזקים ביחד: מפגן הכוח של הקהילה הישראלית בלוס אנג'לס
האירוע שארגן ה- IAC היווה את אפקט העוצמה וזריקת המרץ שהקהילה הישראלית הייתה כה זקוקה להם • עידוד מקונסוליות מרחבי העולם וידוענים, לצד שיחות שוברות לב עם ניצולים ומשפחות הנעדרים ומסר אחד חשוב: "עם ישראל חי"

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הראל סקעת עלה לבמה עטוף בדגל ישראל

תיאטרון סבן היה מלא עד אפס מקום כשיותר מ-2000 אורחים הגיעו לערב זיכרון לציון 30 יום לאירועי הטרור של ה-7 באוקטובר ותחילת המלחמה.
האולם היפהפה קושט בנרות זיכרון בגדלים שונים ותאורה כחולה מלטפת. בכניסה כל אורח קיבל דיסקית צבאית עליה היה חרוט תאריך ה-7 באוקטובר, מגן דוד וצמד המילים: חזקים ביחד.
הערב נפתח בסרטון וידאו מרגש וערוך היטב על תגובות המדיה לאירוע הטרור בישראל והתקיפות בעזה.

מיד לאחר מכן נעמד הקהל לדקת דומיה ולאחריה ברכת ההגנה וההצלחה לחייל צה״ל במלחמה.
את ההמנון האמריקאי שרה בהצטיינות הזמרת הישראלית אמריקאית עמית קנון, ואת ההמנון הישראלי ביצעו מקהלת ילדים מלוס אנג׳לס.

ראשון עלה לדבר יו״ר הבורד של ארגון ה-IAC נתי סיידוף שאמר בין היתר: ״אני פוגש אנשים ששואלים אותי אם יש לי בני משפחה שנפגעו במלחמה. אני אומר כן, איבדתי 1400 חברים ממשפחתי ו- 240 מבני ובנות משפחתי נחטפו על ידי חמאס".
שגריר ישראל באו״ם, גלעד ארדן, התקבל במחיאות כפיים סוערות, הוא שיחזר את הופעתו האחרונה באו״ם כשעלה לנאום עם טלאי צהוב על דש חולצתו: ״בזמן שאנו חווים את הצער הבלתי יתואר מאירוע הטבח ב-7 באוקטובר, תגובות העולם מעוררת בנו צער נוסף. האו״ם, ארגון שנוסד על גלי השואה מביע בבירור בכל יום שאלימות כלפי ישראלים לא נמצאת על סדר היום שלו. אבל אנחנו לא נשתוק לו".

עוד שיתף ארדן על כך שבחר לחשוף את תמונות הטבח הקשות על בימת האו״ם כדי שאיש לא יוכל לברוח מהמאורעות המזעזעים. ארדן: ״כשמזכיר האו״ם הגיב ואמר שהטבח לא קרה בוואקום קראתי לו להתפטר... שיתבייש לו״ קרא ארדן פעם אחר פעם לכל מחיאות כפיים של הקהל. על אקט ענידת מגן דוד צהוב שעורר גם המון ביקורת בישראל אמר ארדן: "מועצת הביטחון של האו״ם התכנסה 7 פעמים בחודש האחרון ולא גינתה את הטבח בישראל ואת ההתנהגות הברברית של חמאס אפילו פעם אחת. לכן, החלטתי לענוד את המגן דוד הצהוב כסמל לעוצמה וגאווה, וכדי להזכיר להם את הבושה שלהם. אנחנו נמשיך להילחם עד לפירוק חמאס. זה או אנחנו או הם וזה חייב להיות אנחנו".

קונוסלית גרמניה בלוס אנג'לס, Andrea Sasse, נשאה נאום מרגש במהלכו הביעה זעזעוע עמוק מאירועי ה-7 באוקטובר והציגה תמיכה בלתי מסויגת בישראל: ״העדויות שראינו ושמענו אינם משאירים מקום לספק או לכל הצדקה: זה היה אקט ברברי, לא פחות מכך- צריך לקרוא לו בשמו. כמו כל מדינה בעולם, לישראל יש זכות להגן על עצמה, הקורבנות באירועי הטרור היו גם אנשים ממדינות שונות כולל גרמניה. אנחנו עומדים לצד ישראל לכל אורך הדרך".

בשיא הערב עלו לבמה ניצולים, משפחות החטופים וישראלים שאיבדו את יקיריהם. ביניהם דניאל ששי ובעלה, מניצולי פסטיבל נובה, שסיפרו לפרטי פרטים על החוויה הקשה: תוך כדי התקפת הטרור הרצחנית של מחבלי חמאס הזוג ניסה לתפוס מסתור מהירי המאסיבי ורצו בקבוצה של עשרות אנשים. אחד הכדורים פגע ברגלה של ששי. בעוד היא קוראת לאביה לעזרה לא הייתה תשובה ואז הבינה כי אביה נרצח. ששי סיפרה שהסיבה היחידה בגללה הצליחה לשרוד הייתה מפני שבעלה כיסה אותה בדם של שאר הגופות וכך מחבלי חמאס חשבו שהיא נהרגה".

גלעד ארדן והראל סקעת לצד הורי החטופה רומי לשם גונן

עדויות הניצולים צימררו את הקהל והנפיקו רגעי עצב שהשתלבו עם נאומים הקוראים להעלאת המורל. כל נאום הסתיים במשפט עם ישראל חי.
במעמד האירוע הוצג גם מנכ״ל ה-IAC הנכנס אילן קאר. הוא הזמין את הקהילה הישראלית להצטרף ל-IAC ולקחת חלק בפעילות הרבה של הארגון בכל רחבי ארצות הברית.
קאר הציג סקירה של העבודה שעושה ארגון ה- IAC למלחמה באנטישמיות בקמפוסים. ״הדרכנו מאות מורים ברחבי המדינה איך לפעול במקרה של גילוי אנטישמית וכיצד לדווח לנו עליהם".

כמו כן, הזמין את הקהילה להצטרף להפגנה הענקית לתמיכה בישראל ונגד האנטישמיות שתתקים השבוע בוושינגטון די סי.
במהלך הערב דיבר גם הקונסול הכללי של לוס אנג׳לס, ישראל בכר: ״אנחנו פה להתפלל עבור העם היהודי. לנחם, להתייחד עם משפחות הנרצחים והחטופים. אנחנו פה הלילה לומר ישראל שומעת אתכם עם ישראל אתכם".

אחד הנאומים המעניינים היה זה של הסופר ואיש הרדיו דניס פרגר, שאמר מילים נוקבות על אירועי ה-7 באוקטובר. הוא העלה את הנושא של משפחות יהודיות רבות השוקלות להסיר את המזוזות מפתח ביתם בעקבות אירועי האנטישמיות האחרונים. כתגובה הודיע שהוא מתחיל לקדם קמפיין חדש בו יבקש מכל משפחה נוצרית שתומכת בישראל לשים מזוזה בפתח ביתה כסמל מחויבות והזדהות- ״אנחנו לא נוריד מזוזות אנחנו נוסיף עוד מזוזות".

פרגר נאם נאום חוצב להבות: ״כולם צריכים לדעת שחמאס הוא הבעיה. אם אתם פרו פלסטינים זה אומר שאתם רוצים להרוס את ישראל. מהנהר לים זאת אומרת להיפטר מישראל. כולם מדברים על ישראל כאילו אין זכות ליהודים לקיום מדינה יהודית אחת קטנה בגודל של ניו ג'רזי. כל מי שאומר שאנטי ציוני זה לא אנטי יהודי תנו לומר לכם משהו: ״אם המדינה היחידה בעולם שאתם מכחישים את קיומה היא המדינה היהודית יש לנו את הזכות לחשוב שאתם אויבים של העם היהודי".

אחת מכוכבות הערב הייתה ללא ספק נועה תשבי; שעד לרגעים אלו קשה להאמין כיצד מדינת ישראל זנחה את שירותיה. תשבי היא כנראה אחת השגרירות והמסבירות הטובות שהיו לישראל אי פעם. מלבד הפאנל המרגש שערכה עם החטופים היא חתמה את האירוע בנאום מונולוג מוטיבציה שהדהים את הקהל. ״תזכרו שאנחנו בצד הצודק, עם ישראל חי!״ קראה, והקהל הגיב במחיאות כפיים אדירות וקריאות אהבה.

על החלק המוזיקלי היה אמון הזמר הראל סקעת שהגיע כל הדרך מישראל. הוא פתח ב״שיר למעלות״ בביצוע מרגש בליווי פסנתר. בהמשך שר באנגלית את ״הללויה״ של הזמר היהודי לאונרדו כהן, כשהוא עטוף בדגל ישראל. את הערב חתם סקעת בשיר ״הנני כאן״.
זה היה ללא ספק אחד הערבים המרגשים והמאחדים שידעה הקהילה הישראלית, שאפו גדול לארגון ה- IAC, חברות ההפקה, האמנים ומנהיגי הקהילה שתרמו את שירותם לערב המיוחד.

 

מימין מנכ"ל ה- IAC הנכנס, אילן קאר, גלעד ארדן

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE