הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דרשוביץ: "גם אם טראמפ יורשע - הוא יוכל לכהן כנשיא מהכלא"
עורך הדין המפורסם מאמין שהנשיא לשעבר יעמוד תחת כתב אישום, אך הזכיר כי מבחינה חוקית הוא עדיין יוכל להתמודד ואף להיבחר לקדנציה נוספת בבית הלבן

אלן דרשוביץ, שייצג את דונלד טראמפ בהליך ההדחה נגדו בשנת 2020, אמר ביום ראשון כי גם אם הנשיא לשעבר יורשע וייכנס לכלא, הוא עדיין יוכל להתמודד ולהיבחר לנשיאות ב-2024.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

כזכור, טראמפ פרסם ברשת החברתית שלו ביום שבת בבוקר כי הוא מאמין שהוא ייעצר ביום שלישי הקרוב, זאת בקשר לחקירה המובלת על ידי התובע המחוזי של מנהטן, אלווין בראג.

משרדו של בראג חוקר את מעורבותו האפשרית של טראמפ בניסיון השתקה של כוכבת הפורנו סטורמי דניאלס, והחשד שבשנת 2016 שילם לה 130,000 דולר כדי שלא תפרסם על הרומן שהנתנהל ביניהן. מהלכים שבוצעו לאחרונה על ידי משרד עו"ד הצביעו על כך שהוא מתקרב להגשת כתב אישום פלילי נגד הנשיא לשעבר, אשר כמובן מכחיש את הרומן. 

דרשוביץ התייחס לחדשות בדבר המעצר האפשרי, ובראיון שערך ביום ראשון לערוץ החדשות השמרני 'ניוזמקס', הוא אמר כי הוא צופה שהנשיא לשעבר יואשם ויורשע בניו יורק, אך האשים את מערכת המשפט הלא הוגנת.

"יוגש נגדו כתב אישום", אמר דרשוביץ. "בניו יורק אתה יכול להגיש כתב אישום נגד כריך עם חזיר. בעיר ניו יורק אתה יכול להרשיע כריך עם חזיר בגלל מאגר המושבעים שהוא כל כך לא הוגן".

ואז, הוא הוסיף: "אבל גם אם הוא יורשע, הוא עדיין יכול לרוץ לנשיאות. הוא יכול לרוץ לנשיאות מהכלא, והוא אפילו יכול לכהן כנשיא מהכלא".

דרשוביץ הוא עורך דין ותיק שייצג לקוחות מוכרים מאוד, כמו או.ג'יי סימפסון, ג'ים באקר וגם ג'פרי אפשטיין. כאמור, הוא גם היה חלק מהצוות המשפטי של טראמפ במהלך משפט ההדחה שלו בשנת 2020.

החוקה האמריקאית אינה אוסרת על עבריינים מורשעים לנסות להשיג או להחזיק בתפקידים ציבוריים, כולל נשיאות. עם זאת, התיקון ה-14 מסמיך את הקונגרס לחוקק חוקים האוסרים על אנשים שהשתתפו בהתקוממות נגד המדינה לכהן בתפקיד. 

משרד המשפטים חוקר כעת את מעורבותו של טראמפ במהומות בקפיטול ב-6 בינואר 2021 וייתכן ויחוקקו נגדו את האפשרות לכהן כנשיא - אם כי הנשיא לשעבר יילחם במצב כזה. 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE