הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מעריצה אובססיבית של ביונסה והופעת אורח של בילי אייליש: הסדרה החדש של יוצרי ״אטלנטה״
״נחיל״, סדרת המתח החדשה של שירות הסטרימינג של אמזון, מקבל הצופה הצצה מטרידה אל השפעות עולם התרבות, על ידי דמותה של דרה, מעריצה שרופה של קווין בי. התוצאה היא חווית צפייה מהפנטת, מעוררת מחשבה, ויוצאת דופן

במוקד הסדרה ניצבת דרה - אישה צעירה ולא ממש מתפקדת, שכל חייה נעים סביב כוכבת פופ שעוצבה בדמותה של ביונסה. אך מה שבאמת בעייתי אצל הגיבורה הלא תפקודית היא המסקנה שלה בעקבות מפגשים כאלה ואחרים עם אנשים שונים. כך לאורך של שבעת הפרקים של העונה הראשונה, הבסיס הוא הסתכלות על הפער שבין החלום לפרוץ בסצנת ההיפ-הופ המקומית לבין המציאות האפורה והעלובה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החיבור של דרה למציאות הולך ומתרופף, מה שמתגלה כתוצאה ישירה של טראומות שחוותה הרבה לפני. גם הרגע שבו היא חוצה את הגבול הברור שבין התנהלות לא בריאה להיותה סכנה לציבור, לא נעוץ בהערצה פסיכוטית לכוכבת פופ, אלא בחוסר היכולת להתמודד עם אובדן של אדם אהוב, שהיה הרבה יותר מוחשי ורלוונטי לחייה.

נקודת החוזקה של הסדרה מגיעה מייצוג עולמה הפנימי של הגיבורה, הנעשה באופן עדין וחכם, מה שהופך את הצפייה בכל פרק לחוויה מטלטלת לפרקים, נוגעת ללב, ואפילו מטרידה לעיתים. בהקשר זה, אחת מנקודות השיא של ״הנחיל״ היא הופעת האורח של הזמרת וכוכבת בפופ בילי אייליש - המגלמת מנהיגה של כת אליה מתגלגלת דרה. 

הנוכחות הממגנטת שלה הופכת את המפגש עם דרה לרגע מחולל, ומשם הדברים רק הולכים ומסתבכים. לסיכום, מדובר על סדרה שהיא הישג אמנותי וטלווזיוני מרשים, היא יודעת להצחיק, להטריד, לגעת בלב, וזה למעשה כל מה שאפשר לבקש מסדרה טובה. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE