הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עונת האלרגיות בפתח: הנה מה שחשוב לדעת
האביב כמעט כאן ועבור אנשים רבים זאת תקופה המאופיינת בנזלת, גרד ודמעות. ממה כדאי להיזהר בפרק זמן זה, מה קורה בזמן התקף אלרגיה והאם אפשר להעלים את האלרגיה מחיינו אחת ולתמיד?

מחקרים מראים כי בין 20 ל-30 אחוזים מהאוכלוסייה סובלים מאלרגיות בדרגות חומרה שונות. לחלקם, תקופת האביב זו תקופה המאופיינת בהרגשה לא טובה, נזלת, גרד ודמעות. תקופה שבה כל יציאה מהבית מביאה התקף חדש של אלרגיה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בכל פעם שגורמים זרים נכנסים לגוף מערכת החיסון יודעת לנטרל ולסלק את המזיקים. אצל אנשים הסובלים מאלרגיה, מערכת החיסון מגיבה פי כמה לחומרים שנכנסים לגוף אך למעשה לא מהווים איום על בריאותו. חומרים אלו נקראים אלרגנים והם יכולים להיות אבקני פרחים, קרדית אבק הבית, עובש ועוד. 

גורם נוסף שעשוי לגרום לאלרגיה, במיוחד בתקופה זו של ניקיונות לקראת חג הפסח ושינויי לחות וטמפרטורה היא קרדית האבק הבית - הוא נמצא מסביבנו כל הזמן ובמקומות שונים ברחבי הבית, כגון שטיחים, מזרונים וספות.

מהם סימני האלרגיה?

תופעות האלרגיה מגוונות, החל מנזלת (לרוב זו תהיה נזלת מימית ושקופה, לעומת נזלת ירוקה המופיעה בזמן זיהום), התעטשויות, דמעות ועיניים אדומות, גרד ופריחה מגרדת בעור.

איך יודעים שזו אלרגיה?

לרוב רופא המשפחה יכול לאבחן את הבעיה על סמך התלונות ובדיקה גופנית, אך לעיתים יש צורך בבדיקות כדי להבין מהו גורם האלרגיה. אבחון אלרגיה הוא פשוט ונעשה במרפאות אלרגיה באמצעות תבחין עור, שבמהלכו מטפטפים נוזל המכיל אלרגנים שונים על האמה ובאמצעות דקירה מחדירים את האלרגנים לעור. עוצמת התגובה המקומית בעור מעידה על אלרגיה. לעיתים ניתן לאבחן אלרגיה באמצעות בדיקת דם לאיתור רמות נוגדנים ספציפיים לאלרגנים שונים. סוג הבדיקה נקבע על ידי האלרגולוג, על פי החשד לגורם לאלרגיה.

כיצד ניתן לטפל באלרגיה?

הצעד הראשון בטיפול הוא מניעה. אם ידוע האלרגן, ניתן לנסות ולהימנע ממגע עימו. בנוסף, קיימים מגוון טיפולים לאלרגיה -  כדורים של אנטי-היסטמינים שמונעים את התגובה האלרגית, או טיפול מקומי באמצעות אנטי-היסטמינים הניתנים דרך האף או העיניים.

האם אפשר לרפא אלרגיה?

כאשר טיפול מקומי או כדורים לא עוזרים, ניתן לטפל באימונותרפיה - חיסון. הטיפול ניתן במרפאות אלרגיה באמצעות הזרקה תת עורית של האלרגן במינונים הולכים ועולים, במטרה להביא לסבילות של מערכת החיסון כנגד האלרגן. זהו טיפול ממושך - מעל שנה, אך היחיד שיכול ממש לרפא את המחלה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE