הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חבר קונגרס מקדם הצעת חוק חדשה: קיצור שבוע העבודה לארבעה ימים בלבד
אם תאושר, החוק הפדרלי ישונה ושבוע העבודה יעמוד על 32 שעות בלבד ■ בעלי עסקים יחויבו לשלם שעות נוספות לכל שעת עבודה מעבר לכך, או לחילופין להעסיק עובדים נוספים

חבר קונגרס מקליפורניה הגיש בשבוע שעבר הצעת חוק חדשה, שתקצר את שבוע העבודה מ-40 שעות ל-32.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

הצעת החוק הוגשה ע"י מארק טאקאנו, דמוקרט שמייצג את המחוז ה-39 של קליפורניה - אזור מחוז ריברסייד (טאקאנו נמצא בקונגרס מאז שנת 2013, ובמשך עשור ייצג את המחוז ה-41).

אם הצעת החוק תאושר, היא תהווה שינוי משמעותי לחוק העבודה ההוגנת שאושר לראשונה ב-1938, ויביא לכך ששבוע העבודה יקצור ברמה הפדרלית, מ-40 שעות ל-32 שעות.

המשמעות היא שבעלי עסקים יחויבו לשלם שעות נוספות לכל אדם שעובד מעבר ל-32 שעות בשבוע. לדבריו של טאקאנו, החוק יעודד עסקים לשלם יותר, או לחילופין יגרום להם לקצר את שבוע העבודה (או אפילו להעסיק עובדים חדשים).

 

יוזם הצעת החוק, חבר הקונגרס מארק טאקאנו (צילום: Getty Images)

 

"ברחבי האומה שלנו, עובדים שוקלים מחדש כיצד לפעול בכל הקשור לעבודה. והחוקים שלנו צריכים להיות תואמים לכך", טאקאנו אמר והוסיף, "יש לנו הזדמנות לבצע שינויים הגיוניים. החוק המקורי אושר בתקופה אחרת לגמרי".

עוד אמר טאקאנו: "32 שעות עבודה בשבוע ישפרו את חייהם של עובדים, ויאפשרו לרבים להנות מהחיים שמחוץ למקום עבודתם".

המתנגדים להצעת החוק טוענים שלא ניתן לאשר אותה מכיוון שהיא אינה מתאימה לכל עסק. ויש לציין כי גם אם תאושר ע"י בית הנבחרים, גם הסנאט יצטרך להצביע בעד הצעת החוק, ולאחר מכן היא תונח על שולחנו של הנשיא ביידן - שיוכל לחתום עליה (ובכך לאשר אותה) או להטיל וטו.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE