הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מקסיקו עצרה את "אל צ'אפיטו", נער בן 14 החשוד בשמונה מקרי רצח מזעזעים
ימים ספורים לאחר שארצות הברית הכריזה על אזהרת מסע לחלקים נרחבים של מקסיקו, הרשויות במדינה הודיעו על מעצרו של הנער, שזכה לכינוי הדומה לברון הסמים הידוע לשמצה

רשויות החוק במקסיקו הודיעו בשבוע שעבר על מעצרו של נער בן 14 המכונה "אל צ'אפיטו", בחשד למעורבות ברצח של שמונה אנשים באזור מקסיקו סיטי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

לפי התביעה, גל הרציחות קשור לקרטלי הסמים המסוכנים שפועלים בעיר. הנער חשוד בכך שרכב על אופנוע בשכונת מצוקה במקסיקו סיטי ופתח באש לעבר עשרות אנשים שחגגו יום הולדת.

שמונה אנשים נרצחו בתקרית זו, ושבעה נוספים - 5 בוגרים ושני קטינים - נפצעו. התביעה ציינה כי אדם נוסף נעצר ב-22 בינואר בחשד למעורבות, ושבעה אנשי הקרטל גם נעצרו בגין עבירות סמים שונות.

שמו של הילד לא הותר לפרסום, אבל הכינוי שלו מתורגם ל"אל צ'אפו הקטן" - ככל הנראה בעקבות שמו של ברון הסמים הידוע לשמצה, חוקאין "אל צ'אפו" גוזמן שנמצא בכלא האמריקאי.

 

ברון הסמים "אל צ'אפו" מועבר לחזקת רשויות החוק בארה"ב (צילום: Getty Images)

 

הפרשה פורסמה ביום חמישי האחרון, ימים ספורים לאחר שממשלת ארצות הברית הכריזה על אזהרת מסע לחלקים נרחבים של מקסיקו.

כאמור, החלטה זו התקבלה על רקע פרשת החטיפה של ארבעה אזרחים אמריקאים ורציחתם של שניים מהם, כמו גם היעלמותן של שלוש נשים מטקסס. אזהרת המסע הגיעה באמצע חודש מרץ, כאשר עשרות אלפי צעירים נערכים לבקר במקסיקו לקראת חופשת האביב המסורתית - הספרינג ברייק, ושבועות ספורים לפני שמאות אלפי ישראלים החיים בארצות הברית יחגגו את חג הפסח.

אזהרת מסע גורפת (כלומר, הדרגה הרביעית) הוכרזה על מדינת גררו (ובה אקפולקו, עיר הנמל הפופולרית בקרב תיירים) שבה האזהרה ניתנה הן בשל סכנת החטיפות והן בשל סכנת הפשיעה הכללית. אזהרה דומה הוכרזה בחמש מדינות נוספות, גם היא על רקע סכנת החטיפות בידי קרטלי הסמים המסוכנים: קולימה שבה נמצאת עיירת הנופש מנסניו, מיצ'ואקאן שבה פועל קרטל חליסקו הדור החדש (Cártel de Jalisco Nueva Generación, או CJNG), סינלואה, טמאוליפס (שבה נרצחו שני אמריקאים מוקדם יותר החודש) וסקטקס.

בנוסף, במדינת חליסקו שבה נמצאת עיר הנופש הפופולרית פוארטו ואיארטה הוכרזה אזהרה מדרגה שלישית, הן בשל סכנת החטיפות והן בשל הפשיעה הכללית. בקינטנה רו, מדינה שבה ניתן למצוא אתרי נופש פופולריים כגון טולום, פלאייה דל כרמן וקנקון - נמצאת הוכרזה האזהרה בדרגה השנייה בלבד.

1% לא
99% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE