הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סן פרנסיסקו אוסרת רשמית על מכשירים המופעלים בגז טבעי
כל העסקים ותושבי אזור המפרץ יידרשו להחזיר בתנורים וכיריים חשמליים עד שנת 2027, זאת כדי להילחם בפליטות מזיקות הפוגעות בבריאות האדם ומחריפות את משבר האקלים

אגף איכות האוויר של אזור המפרץ, המפקח על תקנות זיהום אוויר ופליטות בתשעת המחוזות המקפים את לוס אנג'לס, העניק ביום רביעי אור ירוק לתקנות נגד פליטוות - שתחייב את בתי המגורים והעסקים להחזיק בתנורים חשמליים עד 2027. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

מנהל האגף, ד"ר פיליפ פיין, אמר בהצהרה כי "1.8 מיליון מחממי מים ותנורים באזור המפרץ משפיעים באופן משמעותי על איכות האוויר שלנו, וכתוצאה מכך מובילים לעשרות מקרי מוות מוקדמים ולמגוון רחב של השפעות בריאותיות, במיוחד בקהילות הצבעוניות". 

"התקנה שהתקבלה היא פורצת דרך, שכן היא תאסור על המכשירים המזהמים ביותר בבתים ובעסקים כדי להגן על תושבי אזור המפרץ מפני זיהום אוויר מזיק שהם גורמים", הוסיף.

יש לציין כי התקנות החדשות אינן מחייבות את הצרכנים לעבור לחלופות חשמליות - אלא אוסרות על רכישת מוצרים חדשים אשר מונעים על גז. 

ראש עיריית סן פרנסיסקו, לונדון בריד, תמכה באיסור על מכשירי גז כחלק מתוכנית הפעולה שלה במאבק נגד משבר האקלים - שם היא קוראת להפחית את הפליטות ברחבי העיר ב-60% עד 2030, ולהגיע לאפס פליטות מזהמות עד 2040. 

"אני יודעת שאנשים קשורים למכשירים הביתיים שלהם הפועלים על גז, כמו כיריים ותנורים, אבל אם אנחנו רוצים להיות עיר מובילה, אנחנו צריכים שכל אחד יעשה את שלו", כתבה בריד בשנה שעברה. 

סן פרנסיסקו היא האחרונה להצטרף לרשימת ערים בהנהגה דמוקרטית שאוסרות על מכשירי גז - כמו לוס אנג'לס, סן דייגו, סיאטל וניו יורק, שחוקקו הגבלות שונות על חיבורי גז טבעי. 

"העיר ניו יורק הוכיחה שאפשר לסיים לסיים את עידן הדלקים המאובנים, להשקיע בעתיד בר קיימא, להגן על בריאות הציבור וליצור מקומות עבודה בשכר טוב כחלק מהתהליך", אמר ראש העיר לשעבר של התפוח הגדול, ביל דה בלאזיו, בדצמבר 2021. "אם העיר הגדולה ביותר באמריקה יכולה לנקוט בצעד קריטי כזה, כל עיר אחרת יכולה לעשות את אותו הדבר". 

 

34% לא
66% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE