הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שם את ״הישרדות״ בכיס הקטן: הריאלטי החדש של נטפליקס
"הישרדות" היא כבר מזמן תכנית הריאלטי האיקונית ביותר, בה עשרות שורדים מגיעים לאי אקזוטי, ומתמודדים אחד נגד השני על פרס גדול. אך מה קורה כשמנקים את המניפולציות והמשימות? התוצאה היא "להחזיק מעמד״ הסדרה החדשה של ענקית הסטרימינג

״להחזיק מעמד״ חוזרת לבסיס הקשוח של "הישרדות", כאשר 16 אנשים מרקעים שונים מתקבצים ביחד במקום נידח באלסקה ומתחרים ביניהם על פרס של מיליון דולר. אבל כאן למעשה נגמר הדימיון בינה לבין ״הישרדות״. הסדרה החדשה לא כוללת משימות, הדחות, גלגלי הצלה, או חבר מושבעים. מי שעוזב את השטח, בין אם בעקבות מזג אוויר מאתגר או כל קושי אחר, עושה זאת אך ורק מרצונו החופשי, ולא, הוא לא יכול לחזור למשחק.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


זוהי אחת מנקודות החוזקה של הסדרה כולה. בניגוד ל״הישרדות״, מדובר על הפקה סוחפת ואותנטית יותר, כזו שדוחקת אנשים לסיטואציה הכי קשה שאפשר לדמיין, ומתוך זה יוצאים כמובן הצדדים שאי אפשר לחתוך בעריכה - הכעסים והרגישויות והשנאות הקטנות. במובנים מסוימים, זוהי הדרך האמיתית לראות בני אדם בצורתם הגולמית ביותר.

עם זאת, השאיפה למציאות אובייקטיבית נטולת התערבות היא כמובן אשליה. בכל מקום שיש בו מצלמה, מתקבלת מציאות מלאכותית מעט. ובכל זאת, ״להחזיק מעמד״ היא בדיוק מה שקורה כשריאליטי טוב מגיע לסטרימינג, בלי לנסות לבנות מתח לקראת גמר מפוצץ. רק שיהיה כמה שיותר ממכר וכמה שיותר מתאים לבינג'.

כל אלו הופכים את הסדרה החדשה לריאליטי מרתק, כזה המבוסס על הרצון להיכנס לנבכי הנפש של אנשים אחרים, ועל הדרך לנסות להבין על עצמנו או על הסביבה שלנו משהו חדש. לאורך כל אורכה ישנן  דילמות יסוד, שאלת היחיד מול הרבים, כמה אפשר להקריב מעצמך למען הקבוצה, כמה רחוק אתה מוכן ללכת כדי להשיג את הניצחון, כמה מיליון דולר מצדיקים שקר או גניבה, ועוד ועוד. והתוצאה, כאמור, ממכרת.  

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE