הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"בשבילה זה חופש": האישה המבוגרת בעולם מתה בגיל 118
האחות אנדרה, נזירה צרפתייה שהחזיקה בתואר של שיא גינס במשך כתשעה חודשים, הלכה לעולמה חודש לפני שהייתה אמורה לחגוג את יום הולדתה ה-119

הנזירה הצרפתייה, האחות אנדרה, מתה ביום שלישי כשהיא בת 118, חודש לפני שהייתה אמורה לחגוג את יום הולדתה ה-119. מחודש אפריל בשנה שעברה, היא החזיקה בתואר האדם המבוגר ביותר ברחבי העולם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

היא נולדה בשם לוסיל רנדון ב-11 בפברואר 1904 - באותה שנה בה נבחר תאודור רוזוולט לנשיא ה-26 של ארצות הברית, ובמהלך חייה היא הייתה מורה, שבין היתר דאגה לילדים במהלך מלחמת העולם השנייה.

היא גם בילתה כמעט שלושה עשורים בעבודה עם יתומים, וטיפלה בקשישים בבית חולים צרפתי, לפני שהפכה לנזירה קתולית בשנת 1944. 

בעוד שהיא חיה במהלך מגפת השפעת הספרדית שהתפרצה בשנת 1918, היא הצליחה להתמודד בקלות עם מגפת הקורונה. הנזירה אנדרה אף נמצאה חיובית לנגיף כאשר הייתה בבית אבות, אך לא הראתה שום תסמינים. 

באותה תקופה, היא נשאלה אם היא חוששת מהקורונה, והתשובה שלה הייתה: "לא, לא פחדתי כי אני לא מפחדת למות… אני שמחה להיות כאן, אבל הייתי רוצה גם להיות במקום אחר - להצטרף לאחי הגדול, ולסבא וסבתא שלי", אמרה. 

 

(צילום: Getty Images)

 

כאמור, באפריל 2022 שיא גינס הכתיר אותה כאישה המבוגרת בעולם לאחר מותו של קיין טנאקה מיפן, שהייתה בת 119 בזמן מותה. 

הדובר של הנזירה, דיוויד טאבלה, אמר לרשת CNN כי היא מתה בסביבות השעה 2:00 לפנות בוקר, שעון מקומי, ליד טולון שבצרפת. "יש עצב גדול, אבל היא רצתה שזה יקרה, זה היה הרצון שלה להצטרף לאחיה האהוב. מבחינתה, זה חופש". 




0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE