הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
איש השנה של מגזין טיים: וולודימיר זלנסקי
העיתון בחר בנשיא אוקראינה כדמות המשמעותית ביותר בעולם בשנה האחרונה, שכן בן ה-44 מוביל את המדינה שלו במלחמה העקובה מדם נגד רוסיה

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נבחר לאיש השנה של מגזין TIME לשנת 2022 - כך הכריז העיתון ביום רביעי בבוקר. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שער מגזין הטיים

 

זלנסקי בן ה-44, שחקן לשעבר שגילם בסדרת טלוויזיה שחקן שהופך לנשיא, מוביל את אוקראינה כבר כמעט עשרה חודשים במלחמה נגד הפלישה הרוסית, ובשל כך הפך למנהיג ברמה עולמית ולסמל בינלאומי. 

עם שער מיוחד הנותן כבוד לנשיא ולאומה האוקראינית, זלנסקי גם העניק ראיון מיוחד עבור הגיליון השנתי, בשיחה שהתקיימה במהלך נסיעה ברכבת לחרסון, אחד היעדים שנמצאים בלב הסכסוך כאשר הצבא האוקראיני הצליח להדוף משם את הרוסים.

למרות הסיכון לנסוע לחרסון, זלנסקי הסביר: "זה עבור האנשים. תשעה חודשים הם היו תחת כיבוש, בלי אור, בלי כלום… חובתי ללכת לשם ולהראות להם שאוקראינה חזרה, שהיא תומכת בהם". 

עוד אמר בראיון ל'טיים', שהפלישה של רוסיה היא רק הניסיון האחרון שלה להשתלט על אוקראינה, אבל המטרה שלו היא להבטיח שניסיונות כאל לא יקרו עוד. "לא סיימתי את הפעולה הגדולה והחשובה הזו עבור המדינה שלנו. עדיין לא", אמר. 

 

 

 

מועמדים נוספים שנכללו ברשימה היו הנציגה ליז צ'ייני מוויומינג, מנכ"ל טסלה וטוויטר אילון מאסק - שנבחר לאיש השנה במהדורה הקודמת, וגם מושל פלורידה רון דה-סנטיס.

מאז שנת 1927, המגזין היוקרתי בוחר מדי שנה את הדמות המשמעותית ביותר שהשפיעה הכי הרבה אל אירועי השנה. 

צבא רוסיה פלש לאוקראינה בסוף חודש פברואר, כאשר הנשיא ולדימיר פוטין האמין כי הכוחות שלו יוכלו לכבוש את המדינה תוך שלושה או ארבעה ימים - אך הם נתקלו בהתנגדות קשה מהצפוי מצד הצבא האוקראיני ואזרחים רבים שהתגייסו למאמץ לשמור על מולדתם. 

זלנסקי נשאר באוקראינה לאורך כל הסכסוך העקוב מדם, למרות התקפות רוסיות נגד מטרות צבאיות ואזרחיות כאחד, כולל בבירה קייב. ואפילו כאשר ממשל ביידן הציע לנשיא דרך להימלט מהמדינה, זלנסקי סירב ובמקום ביקש תחמושת - אותה קיבל.




0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE