הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארגון טראמפ נמצא אשם בהונאת מס
הנשיא לשעבר לא הואשם אישית בתיק, אך שמו עלה במהלך המשפט שוב ושוב כמי שידע ופעל לפי תוכנית ההונאה בת 15 השנים. "תיק של חמדנות ובגידה"

ארגון טראמפ נמצא אשם בהונאת מס, כאשר נקבע ששתי חברות בת אשמות במספר אישומים של הונאת מס פלילית וזיוף רישומים עסקיים, הקשורים לתוכנית בת 15 שנים להונאת רשויות המס על ידי אי דיווח ואי תשלום מסים על פיצויים למנהלים בכירים. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

חבר המושבעים במנהטן מצא את טראמפ קורפ וטראמפ שכר קורפ אשמים בכל 17 הסעיפים שהוגשו נגדם, כולל זיוף רישומים עסקיים. הארגון עלול לעמוד בפני קנס של עד 1.6 מיליון דולר לכל היותר, בגזר הדין שיינתן באמצע ינואר הקרוב. 

חשוב לציין שהנשיא לשעבר דונלד טראמפ לא הואשם אישית בתיק הזה, אך שמו הוזכר שוב ושוב במהלך המשפט על ידי התובעים, על הקשר שלו להטבות שהוענקו למנהלים מסוימים, כולל דירות במימון החברה, רכבים והוצאות אישיות נוספות. "הוא ידע בדיוק מה קורה עם המנהלים הבכירים שלו", נטען במהלך המשפט.

התיק התבסס על עדותו של אלן וייסלברג, סמנכ"ל הכספים לשעבר של ארגון טראמפ, שחודש אוגוסט האחרון הודה באשמה של קשירת קשר עם החברה כדי להימנע מתשלום מסים על הטבות תאגידיות. 

במהלך המשפט, הוא הודה ב-15 עבירות פליליות, והעיד כי הסתיר 1.76 מיליון דולר בהטבות נלוות על ידי ניכוי מהמשכורת לפני מס והנפקה כוזבת של W-2. במסגרת הסדר הטיעון שלו, ייתכן והוא יקבל 5 חודשי מאסר אם השופט ימצא כי הוא דובר אמת. 

כאמור, טראמפ עצמו לא הואשם אישית - אך חבר המושבעים שמע במהלך המשפט כיצד הנשיא לשעבר הסכים לשלם את שכר הלימוד בבית הספר הפרטי של נכדו של וייסלברג, וחתם על חוזה שכירות לדירה במנהטן כדי לקצר את נסיעות ההנהלה. טראמפ גם חתם באופן אישי על צ'קים של בונוס לעובדיו לחג המולד, ורשם תזכיר הפחתת שכר של מנהלים בכירים אחרים, כאשר לטענת התובעים הוא היה מודע כל הזמן לתוכנית ההונאה. 

החברה עצמה לא בסכנת פירוק מכיוון שאין מנגנון בחוק של מדינת ניו יורק שמחייב לפרק חברה, אך הרשעה בפלילים עלולה באופן טבעי להשפיע על יכולת החברה לעשות עסקים או לקבל הלוואות או חוזים.

ארגון טראמפ אמר כי הוא מתכוון לערער על ההחלטה. הנשיא לשעבר עוד לא הגיב, אך ביום שלישי הוא התייחס למשפט ותיאר אותו כ"ציד מכשפות".

התובע המחוזי של מנהטן, אלווין בראג, אמר: "זה היה תיק של חמדנות ובגידה. תאגיד טראמפ ותאגיד השכר של טראמפ יצאו בשלום עם תוכנית שהעניקה למנהלים בכירים הטבות ופיצויים מפוארים תוך הסתרה מכוונת שלהן מרשויות המס, כדי להימנע מתשלום מסים. פסק הדין של היום מטיל אחריות על ארגון טראמפ והתוכנית הפלילית ארוכת השנים שלו".

 

 

24% לא
76% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE