הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיווחים באיראן: אלפי סטודנטים הורעלו ערב לפני הפגנה גדולה
הרשויות ברפובליקה האסלאמית טוענות כי מי השתייה היו מזוהמים, אך אגודת הסטודנטים מתנערת מכך וטוענת שהצעירים הורעלו בכוונה כדי למגר את ההפגנות נגד השלטון

קבוצה של 1,200 סטודנטים במוסדות אקדמיה באיראן, קיבלו הרעלת מזון לילה לפני שגל הפגנות נגד המשטר בטהרן אמור להתקיים ברחבי המדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

מאות סטודנטים באוניברסיטאות חרזמי וארק חוו תסמינים של הקאות, כאבי גוף עזים והזיות - כך טענה אגודת הסטודנטים הארצית, כאשר לפחות ארבעה מוסדות אחרים דיווחו על תקריות דומות. 

בעוד שגורמים רשמיים טענו שמדובר בחיידקים במי השתייה שגרמו לתסמינים הללו, אגודת הסטודנטים דחתה זאת וטענה כי הצעירים הורעלו בכוונה. 

"מניסיון העבר שלנו מאירועים דומים באוניברסיטת איספהאן, למעשה שוללים את הטענה של הרשויות להרעלת מזון המונית", נכתב בקבוצת הטלגרם של האגודה. 

כמה מהמרפאות של האוניברסיטאות נסגרו או אזלו מהאספקה לטיפול בהתייבשות, מה שמעורר ספקולציות שההתפרצות תוכננה בכוונה להפריע לשביתה בת שלושה הימים שהחלה בתגובה לטענות של המשטר האיראני כי היא סגרה את משטרת המוסר - שאחראית למותה של סטודנטית איראנית שלא עטתה את החיג'אב כראוי. 

משטרת המוסר הוקמה בשנת 2006 כדי לאכוף את קוד הלבוש האסלאמי המחמיר, אשר מאז המהפכה בשנת 1979 מחייב את כל הנשים לעטות כיסוי ראש בפומבי. 

מותה של הסטודנטית מהאסה אמיני בת ה-22 בזמן שהייתה במעצר, גרם להפגנות המוניות ואלימות ברחבי איראן, שעם כל הניסיונות של המשטר - הוא לא מצליח להשתלט עליהן. וכאשר הדיווחים לפיהם השלטון החליט לסגור את משטרת המוסר, רבים טענו כי אי אפשר לאשר שהדבר אכן קרה וייתכן ומדובר בניסיון להשתיק את המחאה. 

 

 

20% לא
80% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE