הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כמו עוגת שוקולד, רק טוב יותר: יום הבראוניז הבינלאומי
בימים הקרובים מציינים ברחבי העולם את יום הבראוניז וזו סיבה נהדרת להכיר את אחד הקינוחים האהובים בעולם ואף לגלות כי הכנתו הינה פשוטה הרבה יותר ממה שנדמה לכם. הנה שלושה מתכונים לבראוניז מושלמים

לפי ההיסטוריה, הבראוניז הומצא לגמרי בטעות על ידי טבח ששכח להוסיף לעוגת השוקולד שהכין אבקת אפייה. עם זאת, קיימת גרסה נוספת המספרת שהעוגיות הומצאו בשנת 1893, במהלך תערוכת קולומביה העולמית של שיקגו במלון פאלמר האוס. אשתו של בעל המלון, ברטה פאלמר, ביקשה מהשף קונדיטור של המלון להכין קינוח מתאים לנשים שהשתתפו בתערוכה שיהיה קטן מספיק כדי להיכנס לקופסאות ארוחת הצהריים או נמוך וקטן שיוכלו לאכול במפית מבלי להתלכלך. התוצאה הייתה הבראוניז שכולנו מכירים היום. אך או אחרת, הבראוניז הפך להיות אחד הקינוחים האהובים בעולם, ובצדק. לכבוד יום הבראוניז הבינלאומי, הנה שלושה מתכונים נהדרים לקינוח המושלם:

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בראוניז קלאסיים

רכיבים: 

200 גרם שוקולד מריר 53% או 60% מוצקי קקאו קצוץ גס

200 גרם חמאה 

3 ביצים  

250 גרם (¼1 כוסות) סוכר 

80 גרם ( 1/2 כוס + כף) קמח 

70 גרם (1/2 כוס) אבקת קקאו 

קורט מלח 

לתוספות:

100 גרם אגוזי מלך חצויים או תערובת אגוזים שלמים 

100 גרם שוקולד חלב חתוך לקוביות קטנות או מטבעות

100 גרם שוקולד מריר חתוך לקוביות קטנות או מטבעות 

הוראות הכנה:

מחממים תנור ל-170 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה ממיסים 200 גרם שוקולד מריר קצוץ וחמאה בקערה במיקרו. מקפידים לא לחמם יותר מדי - עדיף לחמם 30 שניות כל פעם ולבחוש בין לבין. מערבבים למרקם אחיד.

מערבלים ביצים וסוכר בקערת מיקסר עם וו גיטרה 3-2 דקות עד שמתקבל קרם בהיר ותפוח מעט. אפשר להשתמש במטרפה ידנית. מוסיפים את השוקולד המומס ומערבלים למרקם אחיד.

מנפים לתערובת השוקולד והביצים קמח, אבקת קקאו ומלח ומערבבים בכף עץ או מרית רק עד שהמרקם אחיד. אם מערבבים יותר מדי, הבראוניז יצאו קשים. משטחים בתבנית. משקעים כשליש מהתוספות שרוצים בתוך התערובת ואת השאר מפזרים מעל.

אופים כ-25 דקות (מומלץ לבדוק את המצב כבר אחרי 18 דקות). העוגה מוכנה כששטח הפנים שלה אפוי, אך קיסם שמוחדר למרכזה יוצא לח מאוד. מצננים וחותכים בעזרת סכין ארוכה. מומלץ להקפיא את העוגה כשעה או לקרר כשעתיים לפני החיתוך (כך הבראוניז לא יתפרקו במהלך החיתוך). שומרים בקופסה אטומה כשבוע בטמפ’ החדר. אפשר להקפיא עד 3 חודשים.

בראוניז שוקולד-תפוז

רכיבים:

150 גרם שוקולד מריר 60% קצוץ

150 גרם חמאה 

3 ביצים 

400 גרם (2 כוסות) סוכר 

1 כף קליפת תפוז מגוררת

3 כפות ליקר גראנד מרינייה 

1 כפית תמצית וניל 

קורט מלח 

140 גרם (1 כוס) קמח 

לקישוט:

אבקת סוכר 

אבקת קקאו

הוראות הכנה:

מחממים תנור ל- 180 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה. ממיסים שוקולד וחמאה במיקרוגל בפולסים של 30 שניות עד לקבלת תערובת אחידה. מערבבים מדי פעם. מצננים מעט. מקציפים ביצים עם סוכר כ- 6 דקות עד לקבלת תערובת תפוחה. מוסיפים את השוקולד המומס ושאר החומרים חוץ מקמח ומקפלים לקציפה. מוסיפים קמח ומערבבים עד לקבלת תערובת אחידה וחלקה.

יוצקים את התערובת לתבנית ומשטחים. אופים 25־30 דקות, מצננים 10 דקות ומעבירים למקפיא ל- 3 שעות. חותכים את העוגה הקפואה לקוביות בגודל 3 ס"מ ושומרים במקפיא עד חודש. לפני ההגשה מקשטים באבקת סוכר וקקאו.

בראוניז של שלושה שוקולדים

רכיבים:

185 גרם שוקולד מריר קצוץ

185 גרם חמאה 

3 ביצים 

1/4 1 כוסות (250 גרם) סוכר 

70 גרם (1/2 כוס) אבקת קקאו 

90 גרם (2/3 כוס) קמח 

100 גרם שוקולד לבן חתוך לקוביות בגודל 1 ס"מ

100 גרם שוקולד חלב חתוך לקוביות בגודל 1 ס"מ

100 גרם (1 כוס) אגוזי פקאן קצוצים גס

מחממים תנור ל-180 מעלות.

הוראות הכנה:

ממיסים במיקרוגל שוקולד מריר וחמאה. מניחים לתערובת להתקרר לטמפרטורת החדר. מקציפים ביצים וסוכר במיקסר עד לקבלת מרקם קרמי. מקפלים פנימה את תערובת השוקולד המומס עד לקבלת תערובת אחידה.

מנפים קקאו וקמח מעל לתערובת ומקפלים. שומרים רבע מקוביות השוקולד הלבן ושוקולד החלב לקישוט, את השאר ממיסים, מוסיפים לתערובת ומערבבים קלות. יוצקים לתבנית מרופדת בנייר אפייה ומפזרים למעלה אגוזי פקאן ואת שוקביות השוקולד ששמרנו. אופים 35-40 דקות, עד שהמאפה יציב אך עדיין רך למדי.

מצננים לטמפרטורת החדר. אם יש זמן מכניסים את התבנית עם העוגה למקפיא לחצי שעה, כדי להקל על החיתוך. חותכים לריבועים ומגישים. שומרים בכלי אטום, בטמפטורת החדר או במקרר.

4% לא
96% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE