הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ממשל ביידן מגיב לראשונה על חשיפת המסמכים המוכיחים איך טוויטר התערבה בבחירות
"לא בריא, הסחת דעת, חדשות ישנות" - כך הגיבה דוברת הבית הלבן על ההוכחה כיצד טוויטר העלימה את פרשת המחשב הנייד של האנטר ביידן שבועות לפני בחירות 2020

מזכירת העיתונות של הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, הגיבה להחלטה המרעידה של אילון מאסק לפרסם קבצים פנימיים של טוויטר החושפים כיצד החברה צנזרה בכוונה את הדיווחים משנת 2020 על החומרים בתוך המחשב הנייד של בנו של הנשיא, האנטר ביידן. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"מה שקרה, בכנות, זה לא בריא. זה לא יעזור לאפילו אמריקאי אחד לשפר את החיים שלו", אמרה ז'אן-פייר לעיתונאים. 

"אנחנו רואים את זה כדבר מעניין, או כצירוף מקרים אם יורשה לי, שהוא היה כל כך אקראי - טוויטר דוחפת בצורה כל כך אקראית את הסחת הדעת הזו, שמלאה בחדשות ישנות, אם חושבים על זה", אמרה הדוברת של הממשל האמריקאי, ואז ניסתה בעצמה להסיט את הנושא: 

"ויחד עם זאת, טוויטר מתמודדת עם שאלות אמיתיות וחמורות מאוד לגבי הכעס הגובר ברשת, השנאה והאנטישמיות בפלטפורמה, וכיצד היא נותנת לזה לקרות".

ביום שישי האחרון, כזכור, הבעלים החדש של טוויטר החליט לחשוף מסמכים פנימיים של החברה לגבי ההחלטה מאוקטובר 2020 - שיא המירוץ לנשיאות - כיצד לצנזר את הדיווח של 'הפוסט' על מסמכים שמקשרים את ג'ו ביידן למיזמים העסקיים של בניו באוקראינה ובסין.

בין היתר, המסמכים אותם פרסם מאסק הראו כיצד טוויטר השתמשה בתירוץ מדיניות "חומרים שנפרצו" כדי לטאטא את הסיפור מתחת לשטיח, ובפועל לאסור על משתמשים לשתף קישורים לדיווח של 'הפוסט'.

 

 

מאסק, שרכש את טוויטר באוקטובר תמורת 44 מיליארד דולר - תוך שהוא מכריז כי המניע שלו הוא להחזיר את חופש הביטוי, אמר כי הוא ישחרר עוד מסמכים פנימיים של טוויטר שיראו כיצד הצוות של הנשיא ביידן התערב בחומרים שמתפרסמים לציבור. 

המיליארדר החליט בשבוע שעבר לשים סוף למדיניות טוויטר של מידע שגוי לגבי הקורונה, שלי הדיווחים הביאה להשעיית 11,200 חשבונות וסימון כ-98,000 פוסטים, כולל כאלה הקשורים להבעת ספקות לגבי היעילות והבטיחות של חיסונים ומסכות. 

כאשר הפלטפורמה החברתית נרכשה על ידי מאסק, רבים נבהלו וזעקו לגבי החששות שלהם מכך שאדם פרטי עשיר רוכש חברת מדיה, ואפילו הנשיא עצמו קרא לחקירה פדרלית: "אני חושב ששיתוף הפעולה ו\או הקשרים הטכניים של מאסק עם מדינות אחרות ראויים לבדיקה. בין אם הוא עושה משהו לא הולם או לא, זה לא מה שאני אומר. אני בסך הכל אומר ששווה להסתכל על זה".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE