הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה עשויה לשלם רבע מיליון דולרים לכל תושב שחור
המושל גאווין ניוסום מעודד את ביצוע תוכנית השילומים, המבקשת לתקן את מה שממשלת קליפורניה מכנה כ"פערי עושר בדיור"

כוח המשימה לבחינת מתן פיצויים הפועל תחת הוראתו הישירה של מושל קליפורניה גאווין ניוסום קיבל את התחזית הסופית של פאנל הייעוץ המראה כי ייתכן שהמדינה תצטרך לשלם מעל ל-200,000 דולרים לכל תושב שחור אם המדינה רוצה לממש את ההבטחות לפיצויים בגין אפליה בדיור.

ניוסום הדמוקרט דוחף באגרסיביות את תוכניתו לספק פיצויים כספיים לתושבי קליפורניה שחורים, שלדבריו מוכרחים לקבל פיצוי כספי על עשרות שנות אפליה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צוות היועצים החברים ב-California Reparations Task Force דיווח כי במסגרת היוזמה, תושבים שחורים במדינה יכולים להיות זכאים לסכום מדהים של כ-$223,200 לאדם. כל זאת למרות שקליפורניה התמודדה עם גירעון תקציבי של כמעט 100 מיליארד דולר בשנת הכספים שעברה.

הצוות ביצע בחינה של הפערים בדיור שהתקיימו בעבר ושיער את הסכום כחישוב של כמות העושר שאבדה בין 1933 ל-1977 לאנשי הקהילה השחורה תוך מסקנה כי תושבי קליפורניה השחורים הפסידו כ-5,074 דולרים בכל שנה (לאדם) במסגרת מדיניות הדיור הקודמות.

"הנתון של 559 מיליארד דולרים הוא בהתייחס למסמך העבודה שהוצג לכוח המשימה על ידי חמשת היועצים הכלכליים במהלך השימוע הציבורי שלנו בספטמבר בלוס אנג'לס", הבהיר אחד מאנשי הצוות לפוקס ניוז.

"הנתון מייצג את 'האחריות המרבית' של מדינת קליפורניה לאפליה דה-יורה בנושא בעלות בתים - ואם כל 2,550,459 תושבי קליפורניה השחורה שחיו במדינה ב-2021 היו צאצאים של המשועבדים בארצות הברית ובילו את כל תקופת הזמן מ-1933 עד 1977 בקליפורניה (או היו יורשיו החוקיים של אדם שעשה זאת)'".

באמצעות חקיקה שעברה ב-2020, ניוסום יצר את כוח המשימה, שהצביע במרץ להגביל את הפיצויים הפוטנציאליים לצאצאי השחורים החופשיים או המשועבדים במדינה בסוף המאה ה-19 ולא לכל השחורים - כפי שרבים מתומכי השילומים ביקשו.

הדו"ח - המשתרע על פני 500 עמודים - מהווה את המחקר הראשון שהוזמן על ידי המושל על נזקים נגד הקהילה השחורה מאז דו"ח ועדת קרנר משנת 1968 עליו הורה הנשיא לינדון ג'ונסון, כך לפי יו"ר כוח המשימה קמילה מור.

הצעת חוק פיצויים לעבדות פדרלית, המכונה בדרך כלל H.R. 40, נדחקה בקונגרס מאז שהוצגה לראשונה בשנת 1989.

היא עברה מוועדת המשפט של בית הנבחרים בשנת 2021, אך רבים מאמינים כי אין סיכוי שתקודם בעתיד.

12% לא
88% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE