הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"לא עניין אותי כלום, חשבתי רק על להציל את הילדה"
גם כעבור יומיים מתקשה אריאל אליהו לעכל את האירוע המזוויע במהלכו תקף זאב ערבות את בתו בת השנתיים בחצר ביתם בשכונת וודלנד הילס כאשר הוא נמצא מטרים ספורים ממנה. "מזל שהייתי שם בזמן"

מגמת התפשטות זאבי הערבות (קיוטי) ברחבי דרום קליפורניה היא תופעה מוכרת לתושבי אזור ואלי לוס אנג'לס אשר לעיתים נתקלים בחיית הפרא כאשר היא יורדת מהאזורים ההרריים במטרה להשיג טרף, אך את מה שחוו ביום שישי האחרון בני משפחה ישראלית בשכונת וודלנד הילס, הם כנראה לא ישכחו לעולם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תיעוד התקיפה ממצלמות האבטחה בבית משפחת אליהו

סמוך לשעה 3:40 אחר הצהריים, שב אריאל אליהו לביתו בשכונה עם שני ילדיו הקטנים בסיום יום לימודיהם בגנים, כפי שהוא נוהג לעשות מידי יום. מה שהתחיל כמו אחר צהריים שגרתי לקראת שבת, הפך בין רגע למחזה מבעית.

"אני עדיין מעכל את האירוע", שיחזר אליהו את אשר עבר עליו בשיחה למערכת חדשות היברו ניוז: "חזרתי הביתה אחרי שאספתי את הילדים מהגן. החניתי את הרכב, הורדתי את בני ירין והכנסתי אותו לתוך הבית. מיד לאחר מכן חזרתי כדי להביא גם את אריאה. הוצאתי אותה מהמושב והעברתי אותה לצד השני של הרכב על מנת לאסוף מספר בקבוקים ואוכל שהיא זרקה על רצפת הרכב".

אליהו ממשיך ומתאר את השניות שעבורו נראו כמו נצח במהלכן הופרה השלווה ונגלתה לעיניו התמונה הקשה בה הוא רואה את בתו בת השנתיים ושלושה חודשים במלתעות חיית הפרא: "תוך כדי שאני אוסף את הלכלוך אני לפתע שומע אותה זועקת. מיד רצתי אליה ופתאום אני רואה מולי את הקיוטי (זאב הערבות). זינקתי לעברה והשלכתי על הקיוטי מה שמצאתי על הרצפה תוך שאני צועק לעברו במטרה שיסתלק מהמקום".

מאבקו של האב הצליח זאב הערבות אכן חמק מהאזור וכעת מתנהל אחריו חיפוש במטרה ללכוד את בעל החיים התוקף. "כולי גם תקווה שיתפסו את הקיוטי התוקף לפי דגימת הDNA ויעשו מה שצריך על מנת לשמור על ביטחון התושבים"

"הדבר היחיד שחשבתי עליו היה להציל אותה", מוסיף האב אריאל וניכר עליו שהוא עודו בסערת רגשות, גם יומיים לאחר האירוע הקשה, "לא עניין אותי שום דבר, רק שתהיה מחוץ לסיטואציה הזאת ושלא תרגיש סכנה. אלוהים היה איתנו ועזר לנו".

בעקבות התקיפה אריאה הקטנה סבלה ממספר שריטות, חלקן עמוקות ונחבלה גם בפניה כתוצאה מהגרירה. לדברי אביה, מצבה כעת טוב. "לקחנו אותה לבית חולים. שם נתנו לה 6 זריקות באותו היום כנגד כלבת. אנחנו נחזור לשם השבוע שוב על מנת לקבל מספר זריקות נוספות ומקווה שבכך הסיפור יגמר בטוב".

 

"אלוהים היה איתנו ועזר לנו". אריאל אליהו מנסה לחזור לשגרה במקום עבודתו

משפחת אליהו הינה ותיקה ומוכרת בקרב הקהילה הישראלית בלוס אנג'לס ובבעלותה מרכול Beni Kosher Market הידוע לכל הישראלים באזור הוואלי שמטבע הדברים, רבים מהם ניסו להשיג את אריאל מדאגה לשלומה של אריאה הקטנה. "אני מוצף בטלפונים ללא הפסקה כך שעוד חי את מה שקרה אבל התחושה בהחלט לא נעימה, כשזה מגיע אליך הביתה ואין לך ביטחון להוציא את הילדים בחצר של הבית, זה בכלל לא נעים. לא מסוגל לחשוב מה היה קורה על שנייה אחת של פספוס. מזל שהייתי שם בזמן". 

בסיום השיחה ביקש אריאל להעביר מסר לקוראים במטרה למנוע את האירוע הבא: "צריך להיזהר שכל ההורים ישמרו על הילדים שלהם ולא יעזבו אותם לבד אפילו לא לרגע אחד. ראיתי לא מעט קיוטים אצלנו בשכונה אבל מעולם לא ניתקלתי באחד שתקף בני אדם. שמעתי על כאלו שתקפו כלבים קטנים או בעלי חיים אחרים אבל ילדים לא".

"ברוך השם שזה נגמר בנס", הוא מסכם את רגעי האימה.

כאמור, נוכחות זאבי הערבה באזור שכונות מגורים היא מחזה מוכר במהלכו אירעו לא מעטים מקרים בשנים האחרונות בהם ניגבו חייהם של כלבים קטנים ששהו בחצרות בתים פרטיים והפכו לטרף קל בעבור חיית הפרא שתוך שניות ספורות יכולה להימלט עם חיית המחמד כשהיא נעוצה בשיניה. 

 

אירוע התקיפה בשכונת וודלנד הילס

תדירות מקרי תקיפת בני אדם היא נמוכה בהרבה אך עדיין מתרחשת. בחודש מאי האחרון במהלך בילוי בחוף ים במחוז אורנג' בדרום קליפורניה זינק זאב ערבות על ילדה קטנה ונשך אותה תוך ששני מבוגרים נמצאים במרחק של מטרים ספורים מהם - אך לא מודעים למה שמתרחש מאחורי גבם. 

הילדה ואמה בילו בחוף הנטינגטון, כאשר לפתע זאב הערבות הגיח והתנפל על הילדה הקטנה, והפיל אותה על החול. אז, לפי הדיווח, הוא החל למשוך אותה, כאילו מנסה להרחיק את הטרף שלו. כל זה, כאשר שני מבוגרים נמצאים במרחק של מטרים ספורים, אך צופים בגלים המתנפצים וגבם מופנה למתרחש. 

לאחר כ-14 שניות איומות, האם סובבה את ראשה אחורה ונחשפה למחזה המזעזע. בעודה קמה במהרה כדי להציל את הילדה שסבלה ממספר נשיכות - זאב הערבות נמלט מהמקום.

 

תיעוד התקיפה במחוז אורנג' במאי האחרון

באותו החודש אירע מקרה דומה שהסתיים שגבה תוצאות קשות יותר כאשר פעוט בגיל שנתיים נפצע באורח קשה מאוד לאחר שהותקף על ידי זאב ערבות במרפסת הקדמית של ביתו בדאלאס, טקסס. 

הזאב נמלט לפארק סמוך, ושוטר שזיהה אותו פתח באש לעבר החיה. עם זאת, זאב הערבות זינק אל היער וברח. 

"היעדר הפחד מבני אדם יכול להביא לאסון", אמר אז רוברט טים, ביולוג חיות בר בדימוס, שהוסיף כי ברוב המקרים הסכנה העיקרית היא עבור החיה. טים ציין שזאבי ערבות תקפו בני אדם רק 142 פעמים בין 1960 ל-2006 בארה"ב ובקנדה. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE