הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הבטן נפוחה או כואבת? הנה חמישה הרגלים שמובילים לבעיות עיכול
כבר זמן מה שאתם סובלים מבעיות עיכול ודבר לא עוזר? מסתבר כי כל מה שעליכם לעשות הוא לעצור ולבחון את הלוז והתזונה שלכם. הנה מספר הרגלים תמימים שרבים מאיתנו עושים אשר יכולים להוביל לתופעה הלא נעימה הזו

בעיות עיכול נפוצות במיוחד בשנים האחרונות והן בהחלט מציקות ואף עלולות לפגוע באיכות החיים. יש לא מעט דרכים לטפל בבעיות עיכול, והחדשות הטובות הן כי חלקן פשוטות יותר ממה שנדמה לנו. אם הבטן עשתה לכם בעיות לאחרונה, ייתכן שמה שעומד מאחור הם כמה הרגלים יומיומיים. הנה חמישה כאלה שנראים תמימים, אך למעשה יכולים להוביל לבעיות במערכת העיכול.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא שותים מספיק מים

לא שתיתם באופן מסודר כמה ימים? זה אולי נראה כמו משהו זניח, אך למעשה שתיית מים היא חלק משמעותי בשמירה על עיכול יעיל ועל בריאות המעיים. צריכת נוזלים מאפשרת למעיים לתפקד כראוי ולסלק פסולת מהמזון בגוף. רשמו לעצמכם פתק על המקרר או שימו תזכורת בטלפון ואל תשכחו לשתות מים במהלך היום.

התפריט שלכם מוגבל מדי

רבים לא מודעים לעובדה שתפריטים מגבילים מדי עלולים להשפיע לרעה על מערכת העיכול. כאשר אנשים מציבים יותר מדי מגבלות, הם כל הזמן חושבים על מה הם הולכים לאכול ואם זה מתאים לחוקי הדיאטה שלהם. התנהגות כזו יכולה לעורר חרדה ואף הפרעת אכילה המתבטאת באובססיה לאכילה בריאה שעלולה להוביל לפגיעה בבריאות.

כל זה עלול להשפיע על עיכול המזון. לכן, חשוב להיות גמישים לגבי המזון ולזכור שמזון הוא למעשה דלק. אם המחשבות שלכם לגבי אוכל משפיעות על היכולת שלהם ליהנות ממנו או אם הן מהוות מקור לחרדה, כדאי לפנות לייעוץ מקצועי.

הרבה מזון לא מבושל

מזון לא מבושל, עתיר סיבים תזונתיים וחלבונים דורשים ממערכת העיכול שלנו לעבוד קשה יותר כדי לפרק אותם, בעוד שמזונות אלה בעלי ערכים תזונתיים טובים ונחשבים בריאים, יותר מדי מהם יכול להוביל לבעיות בעיכול. השאיפה היא להגיע לאיזון - אם אתם אוכלים המון ירקות טריים במהלך היום, נסו לאדות או לבשל חלק מהם בתנור.

לוח הזמנים שלכם לא עקבי

שינה היא אחד הדברים הכי חשובים לבריאות שלנו, גם כשזה נוגע לבריאות מערכת העיכול. שעות שינה וערות קבועות משפיעות על איזון החיידקים הטובים במעיים, לכן מומלץ לנהל שגרת יום קבועה ומסודרת, וכך ניתן להימנע בקלות מבעיות שונות בעיכול.

משתמשים לעיתים תכופות במשככי כאבים

שימוש תכוף במשככי כאבים יכול להוביל לנזק במעיים. לכן, נסו לחשוב בפעם הבאה על הסיבות שעלולות להיות מאחורי הכאב המסוים כמו למשל סטרס וחוסר שינה. אז נסו לטפל בשורש הבעיה ולהפחית את השימוש במשככי כאבים. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE