הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טרגדיה בקהילה היהודית: האחיות נספו בשריפה בבית הקיט המשפחתי בלונג איילנד
צמד האחיות נפשו ביחד עם שאר בני הבית בבית-הנופש המשפחתי בלונג איילנד, בשעה 03:30 לפנות בוקר פרצה אש, האב ניסה להציל את בנותיו אך לא יכל ללהבות

צמד אחיות מהעיר פוטומק שבמרילנד, ג'יליאן ווינר, בת ה-21 ואחותה לינדזי, בת 19, נספו בשריפה בבית הנופש של משפחתן בנויאק, לונג איילנד בעוד אביהן ואחיהן מנסים באופן נואש להצילן.

הטרגדיה החלה כאשר פרצו להבות בבית בסביבות השעה 3:30 לפנות בוקר, והבנות אשר שהו בקומה העליונה מצאו עצמן לכודות, כך לפי דיווח של משטרת סאות'המפטון טאון.

המשטרה מסרה כי לואיס ווינר, האב בן ה-60, והאם אליסה ווינר, בת ה-52 כמו גם בנם הבכור זאקרי, בן ה-23 הצליחו לברוח מהבית הבוער שבמחוז סאפולק לאחר שהאב לואיס התעורר מ"קול שבירת הזכוכית", בזמן שזאקרי ברח דרך חלון בקומה השנייה.

האב לואיס ניסה לחזור לבית הבוער כדי להגיע לשתי בנותיו וספג כוויות מהלהבות העזות שאילצו אותו לחזור.

מכבי האש בסאג הרבור השתמשו בסולם כדי להגיע לחלון בקומה השנייה ולמשוך את האחיות החוצה, אך שתיהן היו "חסרות הכרה ולא הגיבו".

מותן נקבע מאוחר יותר בבית החולים סטוני ברוק שבסאות'המפטון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האחיות למדו בבית הספר הולטון-ארמס לבנות בבת'סדה, מרילנד.

מנהלת בית הספר, סוזנה א. ג'ונס, כתבה, "בעצב עצום אני כותבת לשתף אתכם שג'יליאן, בת ה-19 ולינדזי, בת ה-21, ווינר נפטרו הבוקר בלונג איילנד".

"כפי שחלק גדול מקהילת הולטון יכול להעיד, האחיות היו חברות חמות ומעורבות שהשפיעו לטובה הן על כיתותיהן והן על קהילת בית הספר הגדולה יותר".

האחות הבכורה ג'יליאן עמדה להתחיל את השנה האחרונה שלה באוניברסיטת מישיגן, ולינדזי התחילה את השנה השנייה שלה בטוליין.

חברי הקהילה היהודית בוושינגטון הבירה, שבה חבר לואיס ווינר מאז 1985 ושבה כיהן כנשיא, התאבלו לאחר ששמעו את החדשות.

 

 דוברת 'הקהילה העברת בוושינגטון' מסרה:

"העולם איבד היום שני אורות יפים, והקהילה העברית בוושינגטון שבורת לב. באמצעות המנהיגות והשירות, מעשי החסד והידידות שלהם, משפחת ווינר - לואיס, אליסה, זאק, ג'יליאן ולינדזי - נגעו בחייהם של כל כך הרבה. רק לפני חודשיים התכנסנו כקהילה כדי לחגוג עם הווינרים כאשר לואיס הוצב כנשיא הקהילה שלנו. כעת, כקהילה, נתכנס שוב כדי לתמוך ולהרים את לואיס, אליסה וזאקרי בכל דרך אפשרית".

ההורים ובנם טופלו בפציעות שאינן מסכנות חיים, כך דיווחה משטרת מחוז סאפוק

2% לא
98% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE