הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפלישה החלה: פוטין הכריז על "מבצע צבאי מיוחד" באוקראינה
הנשיא הרוסי אמר כי הפעולה מגיעה בתגובה לאיומים של שכנתה ממערב, האשים את המערב שהתעלמו מדרישותיו והזהיר שכל התערבות תוביל "לתוצאות שמעולם לא נראו"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז על "מבצע צבאי מיוחד" באוקראינה שמטרתו לפרז את המדינה מנשקה, בטענה שמדובר בצעד שנועד להגן על האזרחים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AP)

 

בנאום שפורסם בטלוויזיה, פוטין אמר כי הפעולה באה בתגובה לאיומים שהגיעו מאוקראינה, אשר ביקשה להצטרף לברית נאט"ו. הוא הפנה אצבע מאשימה אל ארצות הברית ובעלות בריתה, שהתעלמו, לדבריו, מהדרישה של הקרמלין למנוע את שילובה של אוקראינה בברית, ולהציע למוסקבה ערבויות ביטחוניות.

הנשיא הרוסי אמר שהמבצע הצבאי נועד להבטיח "פירוז" של אוקראינה, והבטיח כי כל החיילים האוקראינים שיניחו את נשקם – יוכלו לצאת בבטחה מאזור הלחימה.

על פי הדיווחים, בסביבות הבירה קייב ניתן לשמוע פיצוצים ולראות כוחות רוסים, זאת על אף שהקרמלין טען שוב ושוב כי הלוחמים לא יפלשו לשטח אוקראינה. עיתונאים דיווחו גם על פיצוצים וירי ארטילרי בחרקוב, אודסה ומריופול – מהערים הגדולות במדינה.

בנאומו, פוטין הדגיש כי לרוסיה אין מטרה לכבוש את המדינה. לדבריו של הנשיא הרוסי, האחריות לשפיכת הדמים מוטלת על המשטר האוקראינה, והזהיר מדינות אחרות כי כל ניסיון להתערב בפעולה הרוסית יוביל ל"תוצאות שמעולם לא ראו".

 

ולדימיר פוטין (צילום: הקרמלין)

 

כמה שעות לפני כן, התרחשה מתקפת סייבר על אתרי אינטרנט מרכזיים של ממשלת אוקראינה, שהושבתו לאחר סדרת מתקפות סייבר אחרות. בין האתרים שנפלו היו אתר של קבינט השרים, משרד החוץ, התשתיות, החינוך ואחרים. כמו כן, תקרית סייבר אחרת גררה מחיקת נתונים במאות מחשבים באוקראינה.

על רקע הדברים, לפני שהפלישה התרחשה, מועצת הביטחון של האו"ם הודיעה כי תקיים ישיבת חירום – זאת לבקשת אוקראינה.

קודם לכן, פקיד הגנה אמריקני אמר לכתבים כי הכוחות הרוסים "יכולים להיכנס בכל שעה" והוסיף כי לנשיא פוטין יש "קרוב ל-100% מכל הכוחות במקום שציפינו שהוא יגיע אליהם". מזכיר העיתונות של הפנטגון, ג'ון קירבי, תמך בהערכה זו, ואמר לכתבים כי "אנחנו מאמינים שהם מוכנים".

גורמים רשמיים בינלאומיים מעריכים כי רוסיה אספה בין 150,000 ל-190,000 חיילים לאורך הגבול עם אוקראינה בחודשים האחרונים, מה שדיפלומט בכיר הגדיר בשבוע שעבר כ"הגיוס הצבאי המשמעותי ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה".

33% לא
67% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE