הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משטרת ניו יורק עצרה את החשוד בתקיפת יהודי שלבש חולצה של צה"ל
לאחר למעלה משבועיים של חיפושים, גורמי אכיפת החוק עצרו את סולימאן עותמאן בן ה-27, שעומד כעת בפני אישומים של תקיפה כפשע שנאה

צעיר מסטטן איילנד נעצר אתמול (שלישי) לאחר שבסוף החודש שעבר תקף גבר יהודי בברוקלין, רק בגלל חולצה עם כיתוב של צה"ל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בלייק זבדצקי, שהותקף בלב ניו יורק בסוף השבוע האחרון (צילום: משטרת ניו יורק / Shutterstock)

 

משטרת ניו יורק הצהירה כי היא עצרה את סולימאן עותמאן בן ה-27, והוא מועמד כעת בפני אישומים של תקיפה כפשע שנאה ותקיפה בנסיבות מחמירות.

כזכור, בבוקר ה-26 בדצמבר, בסביבות השעה 11:00 בבוקר, בלייק זבדצקי וחברו אילן קגנוביץ', שניהם בני 21, המתינו לפתיחת חנות Foot Locker כאשר שני גברים ניגשו אליהם.

אז, על פי החשד, שני הגברים החלו לקלל אותם עם אמירות אנטישמיות, ואחד מהם, על פי הדיווחים, החל לגנות את זדבצקי בגלל החולצה שלבש, עם הכיתוב והסימון של צבא הגנה לישראל. החשוד דרש מבן ה-21 להוריד את החולצה, ולאחר שסירב – שני החשודים תקפו אותו באגרופים וזרקו לעברו כוס קפה.

לאחר האירוע, זדבצקי סיפר לכלי התקשורת כי התוקף כינה אותו "יהודי מלוכלך", ואמר כי: "לא הורדתי את החולצה כי אני גאה במי שאני. לא הייתה לי כל כוונה להוריד את החולצה בגלל שמישהו ביקש ממני"

המתקפה האנטישמית הציתה גל תמיכה בזבדסקי וגינויים רבים נגד פעולות אנטישמיות. מושלת ניו יורק, קת'י הוקול, כינתה את המתקפה "מתועבת" ו"בלתי מתקבלת על הדעת", ואמרה כי לאנטישמיות ו"לכל שנאה אין בית בניו יורק".

 

 

דב היקינד, לשעבר חבר אספת מדינת ניו יורק ומייסד ארגון "אמריקנים נגד אנטישמיות", כתב בחשבון הטוויטר שלו שהוא מתכנן להופיע בדיון בעניינו של עותמאן בבית המשפט. "אני הולך לבית המשפט בברוקלין כדי לוודא שהחשוד הזה בפשע השנאה לא יצא מהכלא מהר יותר מאיך שהוא החל את המתקפה האלימה שלו. אנחנו רוצים שהשופט יעצור את סחרחורת הצד מלהסתובב, כדי שהאיש הזה לא יהווה סכנה ליהודים".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE