הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס לא לבד: מחוז נוסף הכריז על חובת חיסונים בבתי הספר
משרד החינוך השני בגודלו בקליפורניה אישר את המדיניות אמש במהלך פגישה של מועצת החינוך, אך בניגוד למחוז לוס אנג'לס שבו תלמידים בני 12 ומעלה נדרשים להתחסן, בסן דייגו הוחלט כי בשלב זה רק בני 16 ומעלה יחויבו להתחסן; תלמידים ועובדים שיסרבו יועברו ל"מתכונת לימודים עצמאית"

תלמידים, מורים ועובדים בבתי הספר בסן דייגו יחויבו להתחסן בתוך כשלושה חודשים, כך נקבע אמש (שלישי) בפגישה של מועצת החינוך.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

עם יותר מ-120 אלף תלמידים וכ-14 אלף עובדים, משרד החינוך של מחוז סן דייגו (San Diego Unified School District) הינו השני בגודלו בקליפורניה (אחרי לוס אנג'לס).

חברי מועצת החינוך הצביעו פה אחד בעד המדיניות החדשה, במסגרתה תלמידים בני 16 ומעלה יחויבו להוכיח קיבלו לפחות זריקת חיסון אחת עד ה-29 בנובמבר, ושהם מחוסנים 'באופן מלא' עד ה-20 בדצמבר.

 

 

במשרד החינוך סירבו לומר מדוע בחרו לחייב בני 16 ומעלה להתחסן, ולא בני 12 ומעלה (הזכאים לקבל חיסון של פייזר) כפי שמשרד החינוך בלוס אנג'לס מחייב. עם זאת, יתכן שהם ממתינים שה-FDA יעניק אישור מלא לחיסון לקבוצת הגיל הזו.

בנוסף, חשוב לציין כי לפי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), המושג מחוסן 'באופן מלא' מתייחס לכל מי שקיבל את זריקת החיסון האחרונה (השנייה במקרה של פייזר ומודרנה, הראשונה במקרה של ג'ונסון אנד ג'ונסון) לפני שבועיים או יותר.

 

לימודים תחת מגבלות הקורונה (צילום: Getty Images)

 

עוד אמרו במשרד החינוך בסן דייגו כי תלמידים שלא יתחסנו עד המועד הנדרש לא יוכלו להשתתף בשיעורים הנערכים בתוך הכיתות. במקום, הם יועברו ל"מתכונת לימודים עצמאית" - ככל הנראה למידה מרחוק.

כמו כן, במשרד החינוך הדגישו כי תלמידים שאינם מחוסנים לא יוכלו להשתתף בקבוצות ספורט או חוגים אחרים הנערכים במסגרת בית הספר.

עם זאת, במשרד החינוך כן מתכוונים להעניק פטור לתלמידים ומורים שאינם יכולים להתחסן מסיבות רפואיות.

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

כאמור, ההחלטה של משרד החינוך בסן דייגו התקבלה שבועות ספורים לאחר שמשרד החינוך בלוס אנג'לס (Los Angeles Unified School District, או LAUSD) הודיע על חובת חיסונים לבני 12 ומעלה.

מועצת החינוך קיימה פגישה בנושא מוקדם יותר החודש, במהלכה הוצגו טיעונים בעד ונגד חובת ההתחסנות, ובסופו של דבר שבעת חברי המועצה הצביעו בעד אישור המדיניות.

ראוי לציין כי חובת ההתחסנות חלה רק על מי שזכאי לקבל את החיסון - בני 12 ומעלה. לא ברור אם המדיניות תשונה במידה שרשויות הבריאות יחליטו לחסן ילדים מתחת לגיל 12.

כמו כן, חשוב להסביר את מסגרת הזמנים למדיניות החדשה. על תלמידים בני 12 ומעלה להוכיח שהם קיבלו את זריקת החיסון הראשונה עד ה-21 בנובמבר, ואת זריקת החיסון השנייה עד ה-19 בדצמבר. לעומת זאת, תלמידים המשתתפים בקבוצות ספורט יידרשו לקבל מנת חיסון ראשונה עד ה-3 באוקטובר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE