הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המצוד נמשך: לאן נעלמו בני זוג מוואלי לוס אנג'לס שהורשעו בהונאה בהיקף של 18 מיליון דולר?
יממה לאחר שבני הזוג חתכו את האזיקים האלקטרוניים שהוצמדו לרגליהם וברחו, ביהמ"ש הפדרלי אישר צו מעצר לשניים, שככל הנראה נמלטו בטויוטה קאמרי ישנה. מעבר להרשעה בהונאת הענק, השניים צפויים לעמוד לדין גם בגין הבריחה

סוכני הבולשת הפדרלית (FBI) ממשיכים לבצע חיפושים נרחבים אחר בני זוג מוואלי לוס אנג'לס, שהורשעו בהונאת ענק ונמלטו רגע לפני שבית המשפט קבע את עונשם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ריצ'רד אייבזיאן ומריאטה טרבליאן (צילום: Shutterstock / משרד ה-FBI)

 

כזכור, ריצ'רד אייבזיאן בן ה-42 ואשתו מריאטה טרבליאן בת ה-37 היו אמורים להישלח לעשורים ארוכים מאחורי סורג ובריח, ושבועות ספורים לפני שהם נדרשו להגיע לבית המשפט - ב-29 באוגוסט - הם חתכו את האזיקים האלקטרוניים שהוצמדו לרגליהם וברחו.

למחרת, בית המשפט הפדרלי חתם על צו מעצר לבני הזוג, שככל הנראה עושים שימוש בטויוטה קאמרי לבנה משנת 2004 (עם לוחית הרישוי 5JYK335). כמו כן, בהודעה שנמסרה מה-FBI לפני ימים אחדים הוסבר כי לאייבזיאן "היו בעיות עם סמים בעבר".

אם וכאשר ייתפסו, בני הזוג צפויים לעמוד לדין גם בגין הבריחה - וזאת מעבר להרשעה הקודמת בהונאת הענק.

 

ריצ'רד אייבזיאן (משמאל) ואחיו ארתור, מחוץ לביהמ"ש הפדרלי בלוס אנג'לס מוקדם יותר השנה (צילום: Getty Images)

 

כזכור, בני הזוג נעצרו בחודש נובמבר האחרון בחשד להונאת הענק, במסגרתה הם השיגו במרמה מיליוני דולרים מתוכנית החירום שנועדה לסייע לעסקים קטנים במהלך משבר הקורונה.

לצדם של בני הזוג נעצרו גם ארתור אייבזיאן בן ה-41 (אחיו של ריצ'רד) ואשתו תמרה דדיאן בת ה-39, וקרוב משפחה נוסף בשם וואהה דדיאן. מוקדם יותר הקיץ, החמישה הורשעו בכל הסעיפים המיוחסים להם בכתב האישום החמור, לרבות הונאת בנקים, הונאה מרחוק, הלבנת הון וקשירת קשר לביצוע פשע. ריצ'רד אייבזיאן אף הורשע בסעיף נוסף, גניבת זהות בנסיבות מחמירות.

לאחר הרשעתם, חמשת הנאשמים (כמו גם שלושה נאשמים נוספים שהודו בכך שסייעו להם לבצע את ההונאה) היו אמורים להגיע לבית המשפט, ולפי ההערכות כל אחד מהמעורבים היה צפוי להישלח למאסר של לפחות 30 שנה בכלא הפדרלי. הסיבה לכך היא שכל סעיף של קשירת קשר לביצוע הונאה מרחוק והונאת בנקים עלול לגרור עד 30 שנות מאסר, והעבירות הנוספות עלולות לגרור 20 שנות מאסר כ"א. בנוסף, ריצ'רד אייבזיאן (שהואשם בגניבת זהות בנסיבות מחמירות) עלול להישלח לשנתיים נוספות בבית הכלא.

 

ריצ'רד אייבזיאן ומריאטה טרבליאן, לאחר מעצרם (צילום: Shutterstock / משרד ה-FBI)

 

במהלך המשפט שהתנהל נגדם, התביעה הפדרלית הצליחה להוכיח שהחשודים עשו שימוש בשמות בדויים וזהויות שנגנבו כדי להגיש לפחות 35 בקשות לקבלת הלוואה במסגרת תוכנית להגנה על השכר (Paycheck Protection Program, או PPP), המנוהלת ע"י מנהל העסקים הקטנים של ארה"ב (SBA).

תוכנית זו הוקמה בשנה שעברה, זמן קצר לאחר פרוץ משבר הקורונה, כדי להעניק סיוע כספי לחברות - בייחוד עסקים קטנים - לאור הפגיעה הכלכלית שהוסבה בעקבות הנחיות העוצר והמגבלות הרבות שהוטלו.

מעבר לזהויות הבדויות, החשודים הגישו מסמכים מזויפים שבהם טענו שהם מעסיקים עשרות עובדים במספר חברות שונות. כאשר פרטי הפרשה פורסמו לראשונה בשנה שעברה, התביעה הפדרלית טענה שהחשודים הצליחו להשיג 4.6 מיליון דולר במסגרת ההונאה. אלא שבמהלך המשפט נחשף כי בפועל הם קיבלו סכום גבוה בהרבה - כ-18 מיליון דולר.

בין היתר, החשודים השתמשו בכסף כדי לשלם מקדמות על לפחות 4 בתים ברחבי דרום קליפורניה - לרבות בטרזנה, גלנדייל ופאלם דזרט. כמו כן, הם רכשו יהלומים, מטבעות זהב, תכשיטי ושעוני יוקרה, בגדי מעצבים, כלי רכב יקרים ועוד.

לאחר הרשעתם, בית המשפט הפדרלי הורה להחרים מהם את כל הכסף שבחשבונות הבנק שלהם, כמו גם את מטבעות הזהב, התכשיטים, השעונים, היהלומים והנכסים שנרכשו. בנוסף, ביהמ"ש הורה להחרים כ-450 אלף דולר במזומן שנמצא במהלך פשיטה על ביתו של אחד החשודים.

14% לא
86% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE