הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מספר המובטלים החדשים בארה"ב ירד לשפל של שנה וחצי
דו"ח משרד העבודה חושף כי בשבוע שעבר הוגשו קצת יותר מ-300 אלף תביעות אבטלה ראשוניות, הנתון הנמוך ביותר מאז תחילת מרץ 2020. גם כמות התביעות המתמשכות ממשיכה לרדת

310 אלף תביעות אבטלה ראשוניות הוגשו בשבוע שעבר ברחבי ארצות הברית, הנתון הנמוך ביותר מאז פרוץ המשבר במרץ 2020, כך עולה מדו"ח האבטלה שפורסם הבוקר (חמישי) ע"י משרד העבודה בוושינגטון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יריד תעסוקה במיאמי, בשבוע שעבר (צילום: AP)

 

הנתונים מתייחסים לתביעות ראשוניות שהוגשו בין ה-29 באוגוסט ל-4 בספטמבר, וכלכלני וול סטריט ציפו שכמות התביעות תרד מ-345 אלף לפני שבועיים, ל-335 אלף. כאמור, בפועל נרשמה ירידה של כ-35 אלף תביעות.

כזכור, לפני פרוץ המשבר, מדי שבוע הוגשו, בממוצע, כ-215 אלף תביעות אבטלה חדשות. אלא שאז הגיעה המגפה העולמית, שהביאה לסגירתם של בתי עסק וגלים של פיטורי עובדים. במהרה, כמות תביעות האבטלה הראשוניות זינקה ליותר משש מיליון, ונתון זה לא ירד ממיליון עד אוגוסט 2020.

לצד התביעות הראשוניות, מגמה חיובית נרשמת גם במה שמכונה "תביעות מתמשכות" - כלומר, תביעת אבטלה שמוגשת מזה שבוע שני או יותר. נתון זה עומד על 2.78 מיליון - ירידה של כ-22 אלף.

עם זאת, חשוב לציין ש-2.78 מיליון המובטלים מקבלים דמי אבטלה "רגילים", וכאשר מחשבים את כלל המובטלים הזוכים לסיוע כלכלי מהממשל (למשל, במסגרת תוכנית החירום לעצמאים) ניתן לראות שישנם 11.93 מיליון מובטלים בארה"ב - ירידה של כ-255 אלף לעומת השבוע הקודם.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE