הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: שתי נשים נעצרו בחשד שמכרו מאות תעודות התחסנות מזויפות
במשרד התביעה במנהטן הגישו כתב אישום כנגד שתי הנשים, אחת בגין המכירה של כ-250 תעודות מזויפות ברשתות החברתיות, והשנייה בגין כך שסייעה לרוכשים להירשם למאגר החיסונים של המדינה

שתי נשים מניו יורק וניו ג'רזי נעצרו בחשד שמכרו מאות תעודות התחסנות מזויפות ואף סייעו לחלק מהרוכשים להירשם למאגר החיסונים של מדינת ניו יורק. כך חשף מוקדם יותר היום (שלישי) ע"י משרד התביעה במנהטן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

בהודעתו של התובע הראשי בנהטן, סיירוס ואנס, הוסבר שג'סמין קליפורד בת ה-31 - תושבת העיירה לינדהרסט שבניו ג'רזי - נעצרה בחשד למכירת כ-250 תעודות התחסנות מזויפות.

לצדה של קליפורד נעצרה גם נדייז'ה ברקלי בת ה-27, תושבת העיירה בלפורט שבלונג איילנד, בחשד שסייעה ללפחות 10 רוכשים למלא את פרטיהם במאגר החיסונים שהוקם ע"י מדינת ניו יורק (New York State Immunization Information System - מעין דרכון חיסונים מקומי).

עוד נמסר ממשרד התביעה במנהטן כי קליפורד מכרה את התעודות המזויפות באמצעות חשבון האינסטגרם שלה, תחת השם "AntiVaxMomma". היא מכרה את התעודות בעבור 200 דולר, ואילו ברקלי דרשה לקבל 250 דולר כדי לרשום את "הלקוחות" שלהן למאגר של המדינה.

"נמשיך לשמור על בריאות הציבור של תושבי ניו יורק באמצעות חקירות יזומות מסוג זה", כתב התובע הראשי והוסיף, "אנחנו זקוקים לעזרה מצד חברות מובילות במשק כגון פייסבוק, כדי למנוע מהונאות מסוג זה להתבצע בפלטפורמה שלהן".

לא ברור איזה עונש שתי החשודות צפויות לקבל, אולם מוקדם יותר החודש דיווחנו על רוקח משיקגו שעלול למצוא את עצמו מאחורי סורג ובריח במשך עשורים ארוכים, לאחר שהואשם בכך שגנב יותר מ-100 תעודות התחסנות רשמיות ומכר אותן באיביי.

הרוקח - טאנגטאנג זאו בן ה-34 - הגיע לבית המשפט הפדרלי בשיקגו מוקדם יותר החודש, שם הוגש נגדו כתב האישום בגין גניבת חומר ממשלתי. לפי התביעה הפדרלית, במהלך מרץ ואפריל 2021, זאו מכר 125 תעודות התחסנות רשמיות של המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) ל-11 רוכשים שונים במחיר של כ-10 דולר לכרטיס.

עוד נודע שזאו החזיק בכל הרישיונות הנדרשים כדי לעבוד כרוקח, והוא הועסק בחברת Company1 המספקת חיסונים ברחבי ארה"ב. בכתב האישום שהוגש נגד זאו מופיעים 12 סעיפים, ואם יורשע בכולם הוא עלול להישלח לעד 120 שנה בכלא הפדרלי.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE