הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"מדוע יש מגפת התאבדויות אצל שוטרים שהיו מעורבים באירועי ה-6 בינואר?"
לאחר שנחשפה מעורבות ה-FBI במהומות, לאחר שוועדת החקירה של הקונגרס החלה להתכנס ניתן לתהות מה דוחף שוטרים ליטול את חייהם בידיהם בעקבות המאורעות בהנחה ומשפט צדק אכן מתנהל?

שני שוטרים ממשטרת וושינגטון הבירה (ה-MPD), שהשתתפו בתגובה להתפרעות בקפיטול בארה"ב, התאבדו השבוע כך אישרה המחלקה והביאה מה שמביא את מספר ההתאבדויות המשטרתיות הכוללות בעקבות התסיסה לארבעה.

השוטר גונתר חשידה, נמצא מת בביתו בהתאבדות ב-29 ביולי, כך מסרה משטרת המטרופולין (MPD) והוסיפה כי "אנו מתאבלים כמחלקה. מחשבותינו ותפילותינו עם משפחתו וחבריו של השוטר השידה”.

השוטר מת כשבוע לפני יום הולדתו ה-44, על פי הודעת ההספד. אשת הקצין, רומליה, סיפרה גם היא על פטירתו בפוסט בפייסבוק ביום ראשון בלילה. יו"ר בית ארה"ב ננסי פלוסי כינתה את השידה כ"גיבור" ש"סיכן את חייו כדי להציל את הקפיטול שלנו, את קהילת הקונגרס ואת עצם הדמוקרטיה שלנו" בהצהרה בכתב, והוסיפה כי "חייו של הקצין השידה יהוו השראה לכולם".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הקפיטול ב-6 בינואר (צילום: RT)

שעות ספורות לאחר שהתקבל האישור של ה-MPD למותו של השידה, הודיעה המחלקה כי קצין אחר, קייל דה פרייטאג בן ה-26, התאבד גם הוא ב-10 ביולי.

כלל לא דווח על התאבדות עד יום שני.

"אני כותב כדי לשתף חדשות טרגיות על כך שהקצין קייל דה פרייטאג מהמחוז החמישי נמצא מת בערב אמש", כתב ראש מצ"ח רוברט קונטיי בהודעה למחלקה בחודש שעבר.

"אלה חדשות קשות להפליא לכולנו ולאלו שהכירו אותו הכי טוב", אך הודעה זו כאמור היתה פנימית ולא זכתה לפרסום עד ממש לאחרונה.

השניים שהצטרפו למחלקה בשנים 2003 (השידה) ו-2016 (דה-פרייטאג) הם השוטרים השלישיים והרביעים שנכחו באירוע ה-6 בינואר ונטלו חייהם.

שוטר משטרת הקפיטול האוורד ליבנגוד וקצין מצ"ח ג'פרי סמית' התאבדו בימים שלאחר המהומה.

קצין חמישי, בריאן סניקניק, מת גם הוא זמן קצר לאחר התסיסה.

בעוד שדיווחים בתקשורת הציעו שוב ושוב שהוא נכנע לפציעות שנגרמו על ידי פורעים, מאוחר יותר קבעו בוחנים רפואיים שהוא מת מסיבות טבעיות בעקבות שבץ.

ארבעה אחרים, כולם מפגינים, איבדו את חייהם במהלך המהומה, כולל שניים הקשורים בסיבות טבעיות ומנת יתר אחת קטלנית של סמים.

בעוד אשלי באביט בת ה-35 נורתה למוות על ידי המשטרה ליד חדר הבית בתוך הקפיטול.

כידוע חשף לא מזמן העיתונאי טאקר קרלסון כי סוכני FBI היו מעורבים אף הם ביזימת המהומות.

 

על החשים מועקה, מצוקה, וקשיים אישיים, כלכליים, משפחתיים, או נפשיים, בישראל למצוא מענה 24/7 בקו הטלפון הפתוח והאנונימי של מתנדבי ועובדי עמותת ער"ן 1201
בארה"ב מענה דומה ניתן למצוא בקו העזרה הארצי בטלפון 1-800-273-8255
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE